Automobilový koncern PSA zvýšil zisk téměř o pětinu, firmě pomohlo výrazné šetření | E15.cz

Vše o netradičních investicích

Vše o netradičních investicích Vstoupit do speciálu

Automobilový koncern PSA zvýšil zisk téměř o pětinu, firmě pomohlo výrazné šetření

Automobilový koncern PSA zvýšil zisk téměř o pětinu, firmě pomohlo výrazné šetření
Peugeot 508
• 
ZDROJ: Peugeot

ČTK

Francouzská automobilka PSA Group zvýšila v prvním pololetí čistý zisk meziročně o 18 procent na 1,48 miliardy eur (38,2 miliardy korun). Podle jejího dnešního sdělení k tomu přispělo zejména zlepšení situace v nově převzatých značkách Opel a Vauxhall, které jsou rovněž zpět v zisku. Akcie firmy v reakci zpevnily o více než 12 procent a jsou nejvýše za posledních deset let.

Celkové příjmy se zvýšily o 40 procent na 38,6 miliardy eur (995,4 miliardy korun), což je rovněž z velké části zásluha nově převzatých značek. Provozní zisk pak vzrostl téměř o polovinu na 3,02 miliardy eur. Marže tak činila 7,8 procenta.

Výsledky výrazně překonaly odhady analytiků. Ti v průzkumu agentury Reuters čekali čistý zisk na 1,35 miliardy, provozní zisk 2,33 miliardy a příjmy 38,49 miliardy eur.

Společnost PSA těží z trvalého zájmu o model Peugeot 3008 a o sportovně-užitkový vůz (SUV) 5008, zejména ale klade důraz na snižování nákladů pod taktovkou šéfa Carlose Tavarese, který v roce 2014 skupinu dostal prakticky z úpadku. Totéž se mu povedlo u Opelu, který automobilka získala od amerického koncernu General Motors asi před rokem.

Za branami továrny Peugeot. Podívejte se na exkluzivní záběry výroby modelu 108

Lepší výsledky a návrat k ziskovosti by ale mohly zkomplikovat vyjednávání s německými odbory, neboť PSA se snaží zbavit některých sekcí v sídle firmy v Rüsselsheimu u Frankfurtu. Automobilka už ve výrobě Opelu zrušila přes dva tisíce míst a v červnu rozlítila odbory sdělením, že hledá kupce pro výzkumné a vývojové aktivity, které v současné době zaměstnávají další čtyři tisíce zaměstnanců.

Společnost PSA, která vyrábí automobily Peugeot a Citroën, se díky převzetí Opelu stala druhým největším automobilovým koncernem v Evropě za německým konkurentem Volkswagen. Opel vlastní rovněž britskou značku Vauxhall.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!