Becherovka zdvojnásobila zisk, vydělává už jako před prohibicí | E15.cz

Becherovka zdvojnásobila zisk, vydělává už jako před prohibicí

Becherovka zdvojnásobila zisk, vydělává už jako před prohibicí
Výroba becherovky v Karlových Varech
• 
ZDROJ: Archiv/Euro

ČTK

Likérce Jan Becher - Karlovarská Becherovka ve finančním roce končícím v červnu 2014 vzrostl zisk před zdaněním více než dvojnásobně na 392 milionů korun, když o rok před tím vydělala 171 milionů. Tržby se zároveň zvýšily o devět procent na 1,3 miliardy korun. Výsledky podniku se tak vrátily na úroveň před prohibicí. Mateřské firmě Pernod Ricard zisk za uplynulý finanční rok ale klesl.

„Jsme velmi spokojeni s našimi výsledky, které dopadly nad naše očekávání a dokonce mírně převyšují úroveň, kterou jsme dosahovali před prohibicí. Určitě nám pomohl i rostoucí trend konzumace kvalitních a prémiových alkoholových značek,“ prohlásil šéf společnosti Anthony Schofield.

Likérů domácích značek, jako je Becherovka Original, Lemond či KV 14, firma prodala o 19,2 procenta více než loni. Prodej importovaných značek, mezi které se řadí například whiskey Jameson či gin Beefeater, se zvýšil meziročně o 17,2 procenta.

Problémy byly hlavně na Slovensku

Hospodaření společnosti v předchozím roce negativně ovlivnila metanolová aféra a následná prohibice. Poté, co se v září 2012 objevily desítky lidí se zdravotními problémy po konzumaci otráveného alkoholu, vyhlásilo ministerstvo zdravotnictví zákaz prodeje lihovin nad 20 procent alkoholu. Po dvou týdnech se opatření zmírnilo. Pro podnik měla aféra nejhorší dopad na Slovensku, kde jí prodej klesl o polovinu.

Becherovka se chlubí víc než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů, tehdy jako rodinný podnik. V roce 2001 byla dokončena privatizace a firmu ovádla francouzská skupina Pernod Ricard, která je druhým největším výrobcem alkoholických nápojů na světě. Becherovka se tradičně objevuje v první desítce nejoblíbenějších českých značek. Recept na výrobu likérů znají údajně pouze dva zaměstnanci.

Matce zisk klesl

Skupina Pernod vlastní mimo jiné značku vodky Absolut nebo značku koňaku Martell. Dnes oznámila, že jí čistý zisk za uplynulý finanční rok klesl o 13 procent na 1,02 miliardy eur (28,3 miliardy Kč) a tržby se snížily o sedm procent na 7,9 miliardy eur.

Firma dala výsledek do souvislosti s přísnou kontrolou nákladů poté, co se na tržbách podepsal nepříznivý pohyb směnných kurzů a prudký propad tržeb na klíčovém trhu v Číně. Ve snižování nákladů hodlá pokračovat, přičemž část uspořených prostředků hodlá investovat do podpory značek a dlouhodobého růstu.

Podle generálního ředitele Pierrea Pringueta chce společnost v souladu s plánem úspor nazvaným Allegro ušetřit během tří let 150 milionů eur ročně. Firma také čeká, že v souladu s tímto plánem zruší zhruba 900 pracovních míst po celém světě, řekl agentuře Reuters náměstek ředitele Alexandre Ricard.

Pernod podobně jako menšího konkurenta Rémy Cointreau a další rivaly poškodila čínská vládní kampaň proti luxusním darům čínským činitelům. Tržby Pernodu v Číně ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí klesly o 38 procent. Firma tam ale podle Ricarda čeká zlepšení.

Autor: ČTK
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!