Budvar podle mluvčího Petra Samce loni potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.
„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 tisíc hektolitrů,“ uvedl Samec.
Egypt nebo Mali
Podle obchodní ředitele Roberta Chrta podnik prodal historicky nejvyšší objemy v nejdůležitějších exportních zemích v Německu a na Slovensku. „Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ upřesnil Chrt.
Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. „Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ dodal Chrt.
Nezbytné investice
Vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. „V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR - zakladatelem podniku - koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030,“ řekl Samec.
Součástí tohoto rozvojového plánu bude letošní zahájení výstavby moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí pivovaru za uplynulých 10 let.
Národní podnik |
---|
Pivovar, který byl založen 15. dubna 1895, se od roku 1967 nazývá národní podnik Budějovický Budvar. Na exportu piva z České republiky se Budvar podílí z více 20 procent. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát. |