Cidery mají ve své nabídce všechny čtyři hlavní pivovarnické společnosti. Ty očekávají růst prodejů i letos. Předloni se prodej ciderů v obchodech zvýšil dokonce na pětinásobek, stále jde ale proti celému pivnímu trhu o okrajovou záležitost, protože piva předloni pivovary v Česku uvařily 19,65 milionu hektolitrů. Údaje o loňské výrobě piva ještě nejsou známé.
Podle Plzeňského Prazdroje, který prodává cider Kingswood, rostl i trh v restauracích. „Výrazně roste nejen prodej lahvových ciderů v supermarketech, ale stále větší oblibu nachází i v restauracích,“ řekla marketingová manažerka Veronika Hořáková.
Heineken loni rozšiřoval portfolio ciderů Strongbow a uvedl na trh čtyři nové příchutě. „Strongbow se na českém trhu stal lídrem v kategorii ciderů, protože mu patří už více než polovina tržního podílu v obchodech,“ řekla za firmu Jana Pikardová.
Konkurenční boj
Podle Budějovického Budvaru právě Strongbow zvolil agresivní cenovou strategii. Doporučenou cenu lahve o objemu 0,33 litru nastavil na 18,9 koruny. „Na rozdíl od většiny ostatních jsme udrželi ceny, což považujeme vzhledem k ostré konkurenci za velký úspěch,“ řekl mluvčí Budvaru Petr Samec.
Podle něj se loni zlepšily i prodeje cideru Somersby, který Budvar dováží od dánského výrobce. “ Díky dobrým výsledkům v ČR jsme loni získali pozici výhradního importéra značky Somersby pro Slovensko,“ dodal.
Staropramenu podle manažera značky Carling Cider Davida Šeberleho vzrostly prodeje o desítky procent. „Hlavními důvody tohoto růstu bylo další rozšíření skupiny spotřebitelů, kteří si cidery loni oblíbili, a velmi teplé léto,“ uvedl. Firma loni také zařadila do svého portfolia dvě nové příchutě a začala prodávat čepovaný cider. Podle posledního průzkumu Plzeňského Prazdroje ochutnalo cider 56 procent dospělých. Za poslední rok se jejich počet zvýšil o pětinu.