Česká GE Aviation čelí těžkostem. Certifikace přelomového motoru vázne, firma pálí miliardy

Nový motor od GE Aviation má pohánět letadlo Beechcraft Denali

Nový motor od GE Aviation má pohánět letadlo Beechcraft Denali Zdroj: Textron Aviation

Výroba motorů v GE Aviation Czech
Nový motor od GE Aviation má pohánět letadlo Beechcraft Denali
Nový motor od GE Aviation má pohánět letadlo Beechcraft Denali
Nový motor od GE Aviation má pohánět letadlo Beechcraft Denali
Nový motor od GE Aviation má pohánět letadlo Beechcraft Denali
6 Fotogalerie
Ondřej Souček
Diskuze (1)

Měl to být jeden z největších úspěchů tuzemského strojírenství v poslední době. Zcela nově navržený letecký motor Catalyst zosobňuje vytoužený produkt s vysokou přidanou hodnotou, a hlavně staví na vývoji v českém výzkumném centru. Z ambiciózních plánů však zůstávají jen dluhy a v nejbližších pár letech tomu zřejmě nebude jinak. Kumulovaná ztráta společnosti GE Aviation Czech, která Catalyst vyvíjí, už přesáhla pět miliard korun.

Společnost GE Aviation Czech je vývojové, výrobní a servisní centrum turbovrtulových motorů koncernu GE. V Česku působí od roku 2007. V roce 2008 získala část tradičního českého výrobce leteckých motorů Walter Engines, díky čemuž vznikla dosud jediná sériově vyráběná produktová řada motorů společnosti.

Velkým milníkem měl být rok 2016, kdy mateřská skupina General Electric International podepsala investiční smlouvu s českým ministerstvem průmyslu a obchodu a agenturou CzechInvest. V ní se zavázala zahájit v Česku sériovou výrobu Catalystu do konce roku 2022 a vytvořit pět stovek pracovních míst do roku 2023. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)