Český trh s auty dál roste. Do února prodeje stouply o pětinu

Továrna Hyundai v Nošovicích

Továrna Hyundai v Nošovicích Zdroj: Anna Vackova

Prodej nových osobních aut na českém trhu za leden a únor meziročně stoupl o 21,6 procenta na 32 110 vozů. V samotném únoru trh rostl o 28 procent. Oznámil to Svaz dovozců automobilů. Výrazně letos vzrostl i počet dovezených ojetých aut, a to o 21 procent.

První na trhu nových vozů je značka Škoda s 10 234 prodanými vozy a podílem 31,9 procenta. Prodej škodovek se zvýšil o 1849 vozů a byl v lednu i v únoru nejlepší od roku 2004. Následuje Volkswagen s odbytem 3983 aut a Hyundai, který prodal 2900 vozů. Na dalších místech skončily značky Renault, Opel a Peugeot.

„Jsme rádi, že poptávka je rovnoměrně rozprostřena do více modelových řad a zájem o novou generaci vozu Fabia překračuje veškerá naše očekávání. Za poslední měsíc evidujeme více než 2500 klientských objednávek této modelové řady,“ uvedl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček. Dodal, že zejména firemní klienti nedočkavě čekají na příchod nové vlajkové lodi Superb.

Registrace nových osobních automobilů (k únoru 2015)Registrace osobních automobilů (k únoru 2015)Registrace osobních automobilů (k únoru 2015) | http://portal.sda-cia.cz

Podle Vojtěcha Opleštila z Automobilové expertní skupiny PwC ČR je nárůst registrací v lednu a únoru poměrně překvapivý. Nečeká, že by takové tempo vydrželo celý rok. „Spíše předpokládáme za rok 2015 nárůst lehce nad deset procent,“ sdělil Opleštil.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly oproti loňskému roku o 41 procent na 2405 vozů. Nejvíce prodal Fiat, následují Peugeot a Ford. Registrace nákladních vozidel klesly o 1,9 procenta na 1430 vozů. Nejprodávanější byl Mercedes-Benz, pak MAN a Scania. Registrací autobusů ubylo o 41 procent na 118 vozidel.