Coca-Cola v Česku vydělává i přes letitý pokles tržeb

Coca-Cola

Coca-Cola Zdroj: Leo Hidalgo via Flickr (CC BY 2.0)

Jedna z nejcennějších světových značek Coca-Cola se i loni musela na českém trhu vyrovnávat s letitým poklesem spotřeby nealkoholických nápojů v Česku. Tuzemské prodeje nápojů jejích značek loni podle výroční zprávy firmy Coca-Cola HBC klesly o 11 procent.

Současně se snížily tržby její dceřiné výrobní společnosti Coca-Cola HBC ČR, a to o více než sedm procent na 5,23 miliardy korun. To je nejméně za posledních deset let. Snaha vyrovnat se s poklesem trhu ale měla vliv na zisk – ten dosáhl 331 milionů korun, což je meziročně více o třetinu.

Tuzemské zastoupení Coca-Coly HBC nechtělo loňské výsledky komentovat, stejně jako odhady pro letošní rok, s tím, že mateřská firma je kotovaná na burze v Londýně. „Pokles především odráží naše strategické rozhodnutí zaměřit se více na hodnotu než na množství. Nepříznivé letní počasí mělo ale také vliv,“ uvedla alespoň mateřská firma ve výroční zprávě za loňský rok.

Výsledky Coca-ColaVýsledky Coca-Cola | e15

„Navzdory významnému poklesu prodejů se dařilo růst značce Coca-Cola Zero podpořené lepší distribucí. Také jsme dosáhli meziročního růstu v kategorii džusů, kterému pomohlo uvedení nových výrobků na trh,“ dodala mateřská firma.
Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku podle svazu jejich výrobců klesla v roce 2013 o tři procenta na 21,8 milionu hektolitrů.

Oproti srovnání let 2012 a 2011 byl ale pokles výrazně mírnější, poloviční. Údaje za loňský rok nejsou k dispozici. Tuzemskému výrobnímu závodu Kofola v Krnově stouply loni tržby o dvě procenta na 2,78 miliardy korun. Navíc se podnik přehoupl do zisku 92 milionů korun, zatímco o rok dříve zaznamenal ztrátu 34 milionů korun.