P&G se rozhodl v rámci programu snižování nákladů prodat část majetku, který nepovažuje za své hlavní aktivity. Coty získá aktivity firmy v oblasti péče o vlasy, dekorativní kosmetiky a parfémů. Transakce by měla být dokončena v druhé polovině příštího roku.
Podle dohody by P&G měla nejprve oddělit své kosmetické značky do samostatné firmy a poté je sloučit s divizí Coty. Akcionáři P&G by pak měli vlastnit v nové, sloučené firmě podíl 52 procent a současní akcionáři Coty 48 procent.
Firma zdvojnásobí tržby
Coty se již roky snaží za pomoci akvizic dostat mezi největší značky na trhu spotřebního zboží. Získáním aktivit P&G výrazně posílí svoji pozici na trhu a roční tržby firmy se díky novým značkám více než zdvojnásobí na deset miliard dolarů.
Nově firma pronikne do oblasti péče o vlasy. V současnosti mají na celkových tržbách firmy podíl 55 procent parfémy, 30 procent kosmetika a 15 procent produkty pro péči o pleť a tělo.
Parfémová dvojka
Coty je druhým největším výrobcem parfémů na světě. Je známá hlavně parfémy se jmény celebrit, včetně Beyoncé, Lady Gaga a Madonny. Její záběr je však široký, od luxusních parfémů pro módní značky jako Bottega Veneta, Calvin Klein a Marc Jacobs pro produkty pro péči o pleť prodávané v obchodech Wal-Mart Stores. Vlastní také značku potřeb pro péči o nehty OPI či řasenky Rimmel.
P&G se v rámci restrukturalizace plánuje zbavit 100 značek a zaměřit se pouze na 65 svých předních značek, které potáhnou růst. Firma již mimo jiné prodala baterie Duracell či krmivo pro domácí zvířata Iams.