Pokud přistoupí zástupci více než 800 pracovníků továrny na automobily Smart na delší pracovní týden, jejich zaměstnavatel jim slibuje platit šest eur za každou hodinu navíc. Zástupce odborů Patrick Hoszkowicz ale podle agentury Bloomberg upozornil, že daná částka je pod úrovní francouzské minimální hodinové mzdy ve výši 9,61 eura.
Firma ovšem v případě dohody nabízí i jednorázový bonus jednoho tisíce eur pro všechny pracovníky. O průběhu jednání odmítla poskynout bližší informace s tím, že mají ještě pokračovat v září.
35hodinový problém
„Je to začátek konce zkráceného pracovního týdne ve Francii,“ uvedl Ludovic Subran, hlavní ekonom úvěrové pojišťovny Euler Hermes. „Časem uvidíme ještě další inovativní způsoby, jak obejít problém stanovených 35 hodin,“ dodal.
Podle mluvčího Daimleru Sebastiana Wahleho se firma snaží případným přijetím delší pracovní doby zůstat konkurenceschopná. Hypoteticky by toto opatření mohlo platit až pět let.
Francouzská vláda totiž nedávno o tři roky prodloužila období, po které může být zavedeno. Snaží se tímto způsobem bojovat s vysokou nezaměstnaností. Její snížení bylo hlavním předvolebním tématem současného prezidenta Francoise Hollanda.