Další rána pro korejské automobilky? Škoda vstoupí na jejich domácí trh

Automobilka Škoda Auto představila třetí generaci vozu Škoda Superb

Automobilka Škoda Auto představila třetí generaci vozu Škoda Superb Zdroj: CTK

Automobilka Škoda Auto hodlá ještě do konce tohoto roku vstoupit na jihokorejský trh. V zemi už začíná nabírat zaměstnance včetně klíčových pozic, jako například brand manažer. S odvoláním na své zdroje to uvedl jihokorejský deník The Korea Herald. Škoda by tak uštědřila další ránu tamním automobilkám, globální byznys jihokorejských značek totiž letos slábne.

„Doufáme, že zaujmeme zákazníky cenovou konkurenceschopností. Důvodem pro vstup Škody na jihokorejský trh je i v tom, že se zvýší zájem lidí o Volkswagen. Škodovka bude dobrým startem pro tamější zákazníky, aby si zkusili techniku Volkswagenu s cenovkou odpovídající domácím značkám,“ uvedl zdroj z koncernu VW pro jihokorejský deník. Automobilový trh v Jižní Koreji je jedenáctý největší na světě, dominantní trio doplňuje vedle domácích značek i Chevrolet.

Přesný termín ani chystané modely škodovácké premiéry v Soulu zatím není znám. Mladoboleslavský podnik odmítl zprávu potvrdit. „Škoda průběžně analyzuje situaci na řadě trhů, které by mohly mít pro značku perspektivu. Patří mezi ně i Jižní Korea. Žádné definitivní rozhodnutí však prozatím nepadlo,“ uvedl pouze pro E15.cz mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík.

Ostrá konkurence

Hyundai společně se značkou Kia na jihokorejském trhu ztrácí pozice. Ačkoli ambiciózním cílem šéfa Hyundai Motor Chung Mong-kooa bylo prodat letos osm miliónů aut obou značek, koncem pololetí se čtyřmilionového dílčího cíle dosáhnout nepodařilo.

Škoda mezitím soupeří s korejskými značkami na evropském trhu. Klíčovým trhem je Německo, kde Škoda loni předstihla Hyundai na pozici největšího automobilového dovozce do země. Obdobně ostrou konkurenci mezi oběma rivaly nabídnou i další velké evropské trhy.

Komplikace pro dovoz

Ještě koncem 80. let minulého století chránila Jižní Korea svůj domácí automobilový průmysl 50procentním clem. I nyní se však podle zahraničních automobilek korejské úřady snaží komplikovat dovoz administrativními omezeními. Na tamním trhu se nicméně postupně mění nákupní chování zákazníků a o evropské značky je stále větší zájem. Podle expertů totiž klesá loajalita lidí k domácím výrobcům a rozhodujícím faktorem se stává cena.