Danone v Česku prudce klesl zisk, zákazníci omezili spotřebu

Actimel, jeden z nejznámějších výrobků Danone

Actimel, jeden z nejznámějších výrobků Danone Zdroj: CC BY 2.0: Health Gauge

Jednomu z největších světových výrobců mléčných výrobků, původem francouzské společnosti Danone, loni v Česku klesly tržby a výrazně i zisk. Na výsledcích se podepsala nepříznivá ekonomická situace i ostrý boj řetězců o zákazníky. Tržby Danone v Česku klesly o šest procent na 2,46 miliardy korun, zisk se propadl na pět milionů z předloňských 119 milionů.

„Trh čerstvých mléčných výrobků se již několik let po sobě nachází v obtížné situaci, kdy nedochází ke zvyšování spotřeby v rámci této kategorie. Loni došlo oproti předchozímu roku k poklesu tržeb z prodeje čerstvých mléčných výrobků o šest procent a k poklesu objemu prodaných čerstvých mléčných výrobků o 3,7 procenta,“ uvedl předseda představenstva české pobočky Danone Koen Burghouts.

„Celkově tak obchodní prostředí zůstává výzvou nejenom z hlediska pokračující koncentrace obchodních řetězců a jejich rostoucích požadavků, ale i z hlediska stále se zostřujícího konkurenčního boje o spotřebitele, jehož ochota nakupovat v současném ekonomickém kontextu klesá,“ dodal.

Firma kvůli úsporům nákladů prošla v loňském roce dvěma významnými změnami. První byl přesun vedení společnosti do Maďarska a sjednocení vedení a řízení hned pro čtyři země, kromě Česka také Slovenska, Maďarska a Chorvatska. V důsledku těchto organizačních změn došlo ke zrušení 23 pracovních pozic. K poslednímu roku tak firma zaměstnávala 297 lidí.

Loni také Danone prodalo mlékárnu v Benešově americké společnosti Schreiber Food, která bude ale i nadále pro předchozího majitele vyrábět její značky. Mlékárna v Benešově byl přitom prvním podnikem pro Danone v Česku, se kterým po svém vstupu na český trh v roce 1990 začala spolupracovat a posléze ji i koupila.