Do ulic maďarského Miskolce vyjely široké české tramvaje
Podle viceprezidenta Škody Zdeňka Majera již první vůz vyrazil do provozu s pasažéry a druhý je připraven vyjet. „Dokázali jsme vyrobit a schválit tramvaj za 22 měsíců od podpisu kontraktu. Splnili jsme tak všechny smluvní podmínky, a to v několikatýdenním předstihu,“ upřesnil Majer.
Tramvaj je obousměrná a pětičlánková, vejdou se do ní víc než tři stovky cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizaci a moderní informační systém včetně LCD obrazovek. Dostatek prostoru je připraveno i pro kočárky a invalidy.
Tramvaj pro Miskolc je zatím nejširším vozem vyrobeným v plzeňské Škodovce. Působí prostorně nejen zvenku, ale především uvnitř. Navíc nabízí zajímavý moderní design s ekologickým motivem zelených květin na bílém podkladu, který si vybrali sami obyvatelé Miskolce.
Tramvaj Škody Transportation maďarském Miskolci | Plzeňská tramvaj 26T v ulicích maďarského Miskolce (foto: Škoda Transportation)
Prototypy tramvají Škoda postavila už během loňska. „Poté úspěšně proběhly jejich zkoušky a v prosinci jsme získali typové povolení maďarského drážního úřadu a povolení k provozu těchto dvou tramvají,“ doplnil projektový manažer Václav Trkovský.
Kontrakt zahrnuje také opci na desetiletý plný servis za téměř 200 milionů korun. Škoda Transportation porazila v tendru další evropské výrobce tramvají, konkrétně italskou firmu AnsaldoBreda, španělský CAF, rumunský Astra Vagoane a polský Solaris.
Klíčový trh |
---|
Maďarsko patří ke klíčovým trhům Škody Transportation. Od roku 2007 tam dodala elektrickou výzbroj pro metro v Budapešti, trolejbusy pro Debrecín, Budapešť a Szeged a nyní zahájila dodávky tramvají pro Miskolc. Celková hodnota uzavřených kontraktů v zemi dosahuje 3,5 miliard korun. Na přelomu loňského a letošního roku ale firma narazila v Budapešti. Její pobočka Ganz-Škoda vypadla že soutěže o dodání 37 tramvají za tři miliardy korun pro tamní dopravní podnik. Škodovka ale proti vyřazení z tendru podala odvolání, jelikož důvody považuje za irelevatní. |