„S názorem úřadu, že radler bylo zažité druhové označení již v roce 2001, kdy jsme uvedli produkt radler na trh, nemůžeme souhlasit,“ uvedla mluvčí Heinekenu ČR Zuzana Kosáková.
Zdůvodňuje to tím, že předchůdce Heinekenu ČR, tehdejší Královský pivovar Krušovice, byl prvním tuzemským výrobcem, který začal nápoj vyráběný smícháním piva a limonády či šťávy pod označením radler prodávat. „Tím uvedl tuto kategorii ve známost na českém trhu. Proti rozhodnutí úřadu se tak samozřejmě odvoláme,“ dodala.
Tehdejší pokus přitom příliš nevyšel. Pivní mixy, které mají často nižší obsah alkoholu než klasická piva, zažily boom až v roce 2011, kdy přišel Staropramen se svým Cool Lemonem. Prodej pivních mixů během dvou let předstihl zájem o nealkopiva, čímž se pro pivovary staly vítanou šancí zvýšit výstav po celostátním poklesu.
Zatím nepravomocným rozhodnutím ÚPV se tak otevírá cesta k používání názvu radler – velmi rozšířeného v Německu – i dalším pivovarům. Ne všechny o něj ale stojí. „O změně názvu našich míchaných nápojů z piva teď neuvažujeme,“ uvedla například mluvčí Prazdroje Kateřina Krásová.