Heineken zvýšil zisk o 11 procent, dařilo se mu v západní Evropě i Asii

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že čistý zisk za prvních šest měsíců roku dosáhne 998 milionů eur. Srovnatelný provozní zisk před vyloučením jednorázových položek se zvýšil o více než 12 procent na 1,71 miliardy eur. Analytici čekali 1,67 miliardy eur.
Firma oznámila, že solidních výsledků dosáhla ve Vietnamu a v Mexiku. Hůř si naopak vedla v Rusku, Kongu, Egyptě či Nigérii, největší ekonomice na africkém kontinentu, která patří k jejím hlavním trhům. Nigérie, kde má na ekonomiku značný vliv těžba ropy, v červnu uvolnila kurz měny k dolaru.
Chce tak zmírnit chronický nedostatek deviz a ulevit ekonomice, strádající v důsledku nízkých cen ropy. Kurz nigerijské měny se následně propadl o téměř 40 procent. Heineken také uvedl, že prodej piva na srovnatelné bázi mu v pololetí vzrostl o 4,1 procenta. Trh ale počítal s růstem o 4,3 procenta.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě po skupině SABMiller, která je druhá, a po nadnárodním kolosu Anheuser-Busch InBev, jemuž patří první příčka. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.