Jak v nové době uspěly automobilky postsovětského bloku

Nákresy nového SUV Škody

Nákresy nového SUV Škody Zdroj: Skoda Auto

První roomstery
z Vrchlabí. Škoda
Auto dokončila přesun
výroby modelu Roomster
z Kvasin na Rychnovsku
do Vrchlabí. Montáž
roomsterů zaplnila
kapacity uvolněné
po ukončení výroby
modelu Octavia Tour loni
v listopadu. V Kvasinách
zůstala výroba modelů
Yeti a Superbu. Loni
Škodovka prodala
32 300 roomsterů,
o 31,4 procenta méně
než předloni.
První roomstery
z Vrchlabí. Škoda
Auto dokončila přesun
výroby modelu Roomster
z Kvasin na Rychnovsku
do Vrchlabí. Montáž
roomsterů zaplnila
kapacity uvolněné
po ukončení výroby
modelu Octavia Tour loni
v listopadu. V Kvasinách
zůstala výroba modelů
Yeti a Superbu. Loni
Škodovka prodala
32 300 roomsterů,
o 31,4 procenta méně
než předloni.
Výroba Škody Roomster v Kvasinách skončí
Škoda Roomster
4
Fotogalerie
V minulých týdnech se server Auto.cz zabýval i legendárními automobily, které světu dali výrobci z východního bloku. Poslední díl seriálu se věnuje nejlepším vozům, které v této části Evropy vznikly po rozpadu celku vedeného Sovětským svazem.

Rozpad východního bloku přežily jen ty nejsilnější automobilky, mnoho dříve slavných značek už na automobilové mapě světa nenajdeme. Svoji činnost ukončily Moskvič, Trabant, Wartburg a další. V mnoha případech alespoň zůstaly fungovat jejich továrny, které převzaly jiné automobilky. V Eisenachu tak dnes vznikají opely, továrnu OAO Moskvič (dříve AZLK) zase převzal Renault.

Do dnešních dní tak na světě zůstaly vlastně jen tři východoevropské značky, které v oblasti osobních automobilů hrají důležitou roli. Mezi ně patří Škoda, dnes již takřka celosvětově zastoupená značka, Dacia, jedna z nejrychleji rostoucích značek v Evropě, a Lada, která je nadále nejprodávanější značkou v Rusku. Od každé z nich jsme vybrali jeden sériový model, který je podle našeho názoru nejzajímavější.

Na Auto.cz si přečtěte celý článek o auto legendách z postsovětského bloku