Juta chce posílit v Africe. Její trávníky mají pokrýt hřiště v Kamerunu

Celkový odbyt umělých trávníků z Juty by měl letos meziročně vzrůst asi o desetinu zhruba na 420 milionů korun. Na očekávaných sedmimiliardových tržbách Juty to představuje podíl kolem šesti procent. Růst prodeje trávníků zatím táhnou hlavně západoevropské země, především Německo a Francie. Umělý trávník Juta například letos dodala na tréninkové hřiště bundesligového Darmstadtu.
„Velké příležitosti vidíme v Africe. V kamerunské soutěži v konkurenci německého výrobce by bylo úspěchem získat polovinu zakázky. Pro další obchody Juty v Africe by to byla výborná reference,“ řekl majitel Juty Jiří Hlavatý. Dodal, že do rozvoje výroby umělých trávníků Juta letos ve Dvoře Králové investovala přibližně 100 milionů korun.
Hlavně pro armádu
V Egyptě Juta disponuje vlastní obchodní kanceláří a trávníky tam dodává hlavně armádě pro budování hřišť pro vojáky, letos to bylo přes 150 tisíc metrů čtverečních trávníků. V Africe Juta také získala dodávku pro stadion v Zambii. Celkový objem dodávek do Afriky by měl letos dosáhnout asi 35 milionů korun. Mimo Evropu se Juta uchytila i v Saúdské Arábii, kde postavila dvě hřiště odpovídající parametrům fotbalové federace FIFA.
Nosným programem Juty s více než dvěma tisíci zaměstnanci je výroba technických textilií pro stavebnictví a zemědělství. Například hydroizolačních membrán, podstřešních membrán, netkaných geotextilií pro výstavbu silnic, pytlů a vaků.