Zprávu přinesl server Forbes.cz. Podle vyjádření majitele firmy Jiřího Hlavatého se loni například téměř o třetinu zvýšil prodej umělých trávníků, které jsou pokládány na velká fotbalová hřiště v Česku, Německu nebo Saúdské Arábii.
Větší zájem byl také o netkané geotextilie používané při stavbách silnic a železnic nebo hydroizolační membrány pod skládky odpadu, retenční nádrže pro dešťovou vodu a na kaskádové čištění odpadních vod.
Miliardová investice
Firma chce letos investovat zhruba miliardu korun do modernizace výrobních hal a technologií. Investice by Jutě měly umožnit získání trhů v zemích, kam ještě nevyváží. Podnik vyváží zhruba 85 procent své produkce. Největším odbytištěm jsou země západní Evropy. Na podzim Hlavatý uvedl, že Juta vytvoří 200 nových pracovních míst, nyní zaměstnává asi 2100 lidí.
Z plánovaných investic má jít zhruba 700 milionů korun do strojních technologií a 300 milionů korun do stavby skladovacích a výrobních hal. Nejnákladnějším pořizovaným zařízením bude za 150 milionů korun technologie na výrobu netkané textilie pro podstřešní fólie a pro izolační pásy. Juta tuto výrobu umístí do dvorského závodu v lokalitě Žirecká Podstráň.
Společnost má 14 závodů, z nichž šest je ve Dvoře Králové. Mimo Trutnovsko má Juta závody v Olomouci, Přerově, Turnově a ve Višňové u Frýdlantu v Čechách.