Generální ředitel podniku Martin Winterkorn nicméně v listopadu uvedl, že koncernu se pravděpodobně podaří prodat přes deset milionů aut již v roce 2014.
S pokořením desetimilionové hranice v roce 2014 počítá rovněž japonský konkurent Toyota Motor, který byl v roce 2013 jedničkou na světovém automobilovém trhu. Toyota zatím údaje o loňském prodeji neposkytla.
Volkswagen doposud zveřejnil celoroční údaje pouze o některých značkách, k dispozici nejsou například čísla o prosincovém prodeji španělské divize Seat. Průběžný součet celkového koncernového prodeje za loňský rok však již nyní dosahuje 10,01 milionu vozů, píše agentura DPA.
Rekordní prodeje značky VW
Koncern uvedl, že v loňském roce zvýšil prodej vozů s vlajkovou značkou VW o 3,2 procenta na rekordních 6,12 milionu. Škoda Auto ohlásila nárůst prodeje o téměř 13 procent na rekordních 1,04 milionu aut, prodej luxusní divize Audi stoupl o více než desetinu na rovněž rekordních 1,74 milionu vozů. Dosažení rekordního prodeje za loňský rok již ohlásily také koncernové značky Porsche a Bentley.
V samotném prosinci nicméně prodej vozů s vlajkovou značkou VW meziročně klesl o 2,4 procenta na 529 500 vozů. „Očekáváme, že obtížné podmínky na trhu budou v roce 2015 pokračovat,“ upozornil podle agentury Reuters šéf prodeje Christian Klingler.
Škodě Auto se na rozdíl od značky VW podařilo zvýšit prodej i v prosinci, a to o 11 900 vozů na rekordních 81 900 automobilů. Další růst podpořený novými modely automobilka plánuje i na letošní rok.