Kuřáci si stále raději balí cigarety, Philipu Morris klesají tržby

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Martin Pinkas

Kutnohorské tabákové firmě Philip Morris ČR klesly od ledna do září tržby bez daně z přidané hodnoty o 3,1 procenta na 9,3 miliardy korun. Domácí odbyt se propadl téměř o sedm procent na šest miliard kusů cigaret. Za poklesem stojí rostoucí obliba levnějších značek a řezaného tabáku.

Při vyloučení vlivu měnového kurzu se konsolidované tržby bez DPH v porovnání s předchozím rokem snížily od ledna do září o 4,5 procenta. V samotném třetím čtvrtletí firmě tržby klesly o 1,3 procenta na 3,3 miliardy korun.

„Náš domácí odbyt v České republice zůstal nadále pod tlakem z důvodu nižšího celkového objemu trhu cigaret a pokračujícího přechodu spotřebitelů na cigarety v levném cenovém segmentu a také na jemně řezaný tabák pro ruční výrobu cigaret s nižším daňovým zatížením. To vše je ještě umocněno nárůstem nelegálního trhu,“ uvedl generální ředitel Philip Morris pro ČR András Tövisi.

Objem domácího odbytu Philipu Morris ČR se za třetí čtvrtletí roku 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 snížil o tři procenta na prodaných 2,2 miliardy kusů cigaret. Tržní podíl v ČR klesl o 1,7 procentního bodu.

Vývoj akcií Philipu Morris na pražské burze za posledních 5 let:Graf 15. 11. 2013.Graf 15. 11. 2013. | vagaday@mf.cz

„Náš tržní podíl v České republice byl nepříznivě ovlivněn pokračujícím poklesem našich místních značek i značky Red & White, což bylo částečně kompenzováno vyšším podílem značek L&M, Philip Morris a Chesterfield. Růst L&M a Chesterfield byl podpořen úspěšným uvedením nových variant L&M Forward a Chesterfield C-Press,“ dodal Tövisi.

Philip Morris ČR je největším výrobcem tabákových výrobků v Česku, kde zaměstnává přibližně 1100 lidí. Provozuje jedinou továrnu na výrobu cigaret v tuzemsku. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.