LG Electronics vydělala na televizích. Mobilní divize je ve ztrátě

Ohebný displej LG

Ohebný displej LG Zdroj: LG

Zisk jihokorejské společnosti LG Electronics ve třetím čtvrtletí zhruba o třetinu klesl a byl nejnižší od počátku roku. Mohla za to ztráta divize mobilních přístrojů, která měla vysoké náklady na marketing nového chytrého telefonu G2. Firma je třetím největším prodejcem chytrých mobilních telefonů a dvojkou na světovém trhu televizorů.

Čistý zisk LG klesl v meziročním srovnání o 34 procent na 108,5 miliardy wonů (zhruba 1,9 miliardy korun). Analytici podle agentury AP odhadovali zisk téměř dvojnásobný. Čtvrtletní tržby nicméně o pět procent vzrostly a dosáhly 13,9 bilionu wonů. Provozní zisk se ale zvýšil jen o 27 procent na 218 miliard wonů a byl asi 100 miliard wonů pod odhady.

Divize mobilních telefonů LG ztratila za čtvrtletí zhruba 80 miliard wonů, což byla její první ztráta za pět čtvrtletí. Firma, která zaostává za dvěma lídry světového trhu, společnostmi Samsung Electronics a Apple, se nyní snaží snížit jejich náskok telefonem G2 a v srpnu uspořádala jeho nákladnou prezentaci v New Yorku. V příštích týdnech chce na to navázat svým prvním telefonem se zakřiveným displejem.

Trhu vládnou Apple a Samsung

Samsung a Apple sesbíraly dohromady ve druhém čtvrtletí 98 procent zisků vytvořených z prodeje chytrých telefonů, odhadla společnost Counterpoint Research. O zbylá dvě procenta se tak podělili ostatní výrobci včetně LG. Ta předpokládá, že v tomto čtvrtletí nový telefon její zisky posílí.

V divizi televizorů se zisk LG zvýšil na 124 miliard wonů, což byl více než čtyřnásobek výsledku stejného období loňského roku. Tržby divize sice kvůli slabému čínskému trhu klesly, firma to ale v zisku kompenzovala omezením nákladů na marketing. LG a další výrobci televizorů doufají, že i přes útlum trhu budou profitovat z prodeje dražších přístrojů typu UHD nebo OLED.