Heineken v dnešním prohlášení dodal, že letos očekává růst prodejů, a to díky poptávce na rozvíjejících se trzích, která překoná i pokles spotřeby v Evropě. Plánuje rovněž mírné zvýšení cen. Rozvíjející se trhy se na hospodaření firmy podílejí téměř polovinou.
Firma však neuvedla, jestli čeká růst příjmů, obává se totiž negativního dopadu poklesu měn rozvíjejících se zemí na výsledky. Loni její příjmy stouply meziročně o 1,3 procenta na 21,3 miliardy eur.
Heineken letos hodlá zvýšit zisk, a to prostřednictvím snižování nákladů a zatím blíže neurčeného snižování počtu zaměstnanců, napsala agentura AP.
Mezi značky firmy patří kromě Heinekenu, který je nejprodávanějším pivem v Evropě, také Sol, Tiger či Strongbow. Firma působí i v České republice, kde jí patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Mezi její značky v ČR patří Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák či nealkoholické Fríí.
Vývoj akcií Heinekenu za poslední 4 roky:Akcie Heinekenu |