Malotraktory se prodávají, Seco zvýšila tržby na téměř půl miliardy

Traktory Seco Group ovládly pětinu trhu

Traktory Seco Group ovládly pětinu trhu

Strojírenská firma Seco Group Jičín loni zvýšila tržby za prodej malotraktorů na sekání trávy o 13 procent na 491 milionů korun. Přes 70 procent produkce firma vyvezla, zejména do Německa, Francie a dalších zemí EU. Letos podnik plánuje růst prodeje žací techniky na úroveň 530 milionů korun.

Loni jičínská firma prodala 6173 malotraktorů, které vedle Evropy směřovaly například i do USA, Austrálie, na Nový Zéland nebo do Číny. Letošní celkový prodej by měl dosáhnout 6885 strojů. Na jejich výrobě se podílí asi 200 lidí.

Seco dodává i pro fotbalové kluby

V Česku Seco Group drží téměř pětinu trhu s žacími malotraktory, uvedla firma. Zhruba 45 procent traktůrků v ČR koupí soukromí uživatelé, stejný podíl odeberou komunální služby měst a obcí. Zbytek prodeje jde sportovním klubům. „Naši techniku při parkové a komunální údržbě využívá na 700 obcí v celé republice, ale třeba i devět prvoligových fotbalových klubů včetně Sparty, Slavie, Baníku nebo Jablonce,“ uvedl šéf prodeje strojírenské divize pro Česko a Slovensko Petr Fischer.

Seco Group navazuje na tradici Agrostroje Jičín a vedle strojírenské divize žací techniky má podnik i část slévárenskou a dopravní. Celkové roční výkony firmy se pohybují kolem 1,2 miliardy korun.