Marchionne: Ferrari nesoupeří s Porsche a Bentley

Ferrari

Ferrari

Šéf Fiatu Sergio Marchionne slaví úspěchy. Jeho značka roste a stejně tak i automobilka Chrysler, ve které majoritní podíl vlastní italský Fiat. Chrysler se ve třetím čtvrtletí díky vyššímu prodeji a růstu cen vrátil k zisku a zlepšil výhled na celý letošní rok. Čistý zisk činil 212 milionů dolarů ve srovnání se ztrátou 84 milionů dolarů ve stejném období loni.

I pod vlivem těchto výsledků se Marchionne rozhovořil velmi optimisticky a nezvykle otevřeně o budoucnosti značek Ferarri a Maserati, které patří vedle Alfy Romeo a Lancie do konglomerátu Fiat.

Ferrari nemá soupeře

„Ferrari nebude nikdy soupeřit s takovými značkami, jakými jsou Porsche nebo Bentley,“ řekl Sergio Marchionne, nejvyšší šéf Fiatu, který vlastní značku Ferrari. „Ferrari nehraje se značkami Bentley a Porsche. Ne, Ferrari hraje vlastní ligu,“ řekl Marchionne v interview pro Automotive News Europe.

Podle jeho slov dvě zmiňované značky vyzve na souboj Maserati, další značka z portfolia Fiatu. Představí nové modely a bude mnohem silnější. V luxusním segmentu se prý výrazně prosadí již brzy. Marchionne vyloučil, že by Ferrari vyvíjelo luxusní SUV. Nechystá nic proti vysoce úspěšnému modelu Porsche Cayenne a připravovanému SUV od Bentleye.

Růst Ferrari bude limitovaný, ve střednědobém výhledu to bude tak, že se bude prodávat ročně pouze 10 000 vozů z Maranella. Už letos očekávají rekordní prodeje na úrovni 7000 vozů. Loni Ferrari prodalo 6573 aut.

Marchionne: Maserati má všechny předpoklady, aby obstála v zápase s Bentley a Porsche

Marchionne dále komentoval to, že se do křížku s Bentley a Porsche pustí Maserati. „Investovali jsme opravdu hodně do Maserati. Dnes má tahle značka všechny předpoklady, aby v tom zápase obstála.“ Šéf Fiatu chce, aby se roční prodeje Maserati zdesateronásobily na 55-60 000 vozů. Loni si nové Maserati zakoupilo pouze 5675 motoristů.

Maserati chce zákazníky přitáhnout nejen novým SUV, které představil v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale také dvěma novými sportovními čtyřdveřovými sedany. Ty představí během příštích dvou let. Jeden bude větší než současná vlajková loď značky Quattroporte, a druhý menší.