Mladé Číňany přitahuje Cadillac, oblíbenec amerických seniorů

Cadillac CTS

Cadillac CTS Zdroj: GM

Luxusní automobily Cadillac, ve Spojených státech hojně rozšířené mezi seniory, získávají překvapivě popularitu v Číně v opačné části věkové pyramidy – u mladých řidičů. Značce spadající pod americkou skupinu General Motors v nejlidnatější zemi světa prudce rostou prodeje. Podle šéfa Cadillacu se v dalších letech Čína stane pro jeho automobilku největším trhem.

Podle Cadillacu je průměrný věk čínského klienta 34 let, tedy téměř o polovinu nižší než v USA.

„V Číně trhu luxusních vozů dominují mladí kupující. Jelikož je Cadillac na trhu relativně nový, bylo od počátku mnohem jednodušší značce vybudovat žádoucí pozici,“ prozradil prezident automobilky Johan de Nysschen agentuře Reuters.

Loňský rok prodeje Cadillacu v Číně vzrostly o 17 procent na 80 tisíc vozů. To zahrnuje kolem čtyř procent trhu luxusních aut, který celkově i přes zpomalení tamní ekonomiky letos roste o 15 procent. Tento rok je cílem Nysschena růst o 25 procent a prodej více než sto tisíc automobilů.

Nová továrna umožňuje vyhnout se clu

Nysschen odhaduje, že během pěti až deseti let se stane Čína největším trhem pro jeho automobily. Ve Spojených státech se loni prodalo 175 tisíc vozů Cadillac.

Začátkem roku Cadillac v zemi otevřela továrnu za osm miliard yuanů (asi 30 miliard korun) s kapacitou 160 tisíc vozů ročně. Automobilka se díky tomu vyhýbá 25procentnímu dovoznímu clu, což prodejům v zemi pomáhá.

Cadillac, který je oproti konkurenci typický svými hladšími tvary, vstoupil na čínský trh teprve v roce 2004, později než jiní výrobci luxusních vozů jako BMW, Audi nebo Mercedes-Benz.