Mládek: Aféra Volkswagenu by se mohla dotknout hlavně dodavatelů autodílů

„Já se spíše bojím, ani ne tak o Škodu Auto, jako o některé dodavatele pro přední německé značky, protože v těch nejdražších německých autech je spousta dílů z České republiky. V letech 2008 a 2009 měli největší problémy dodavatelé pro luxusní značky, nikoliv naši výrobci vozů,“ uvedl Mládek.
Kauza podle něj nebude mít na Škodu Auto přímý vliv mimo jiné proto, že automobilka nevyváží auta do USA a akcie firmy se neobchodují na burze. Akcie Volkswagenu, které jsou na burze obchodovány, se v uplynulém týdnu propadly zhruba o 33 procent.
České vyšetřování
Mládek také nevyloučil, že Česko začne kauzu vyšetřovat podobně jako jiné evropské státy. „Pokud bude mít Evropská komise takovýto požadavek, tak ministerstvo dopravy, které je za to zodpovědné, se bude zabývat touto otázkou,“ řekl.
Skandál vypukl minulý týden, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal v posledních zhruba sedmi letech software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Ve skutečnosti tak auta vypouštěla mnohem víc škodlivých emisí, než ukazovaly výsledky testů.
Na obcházení testů se přišlo u koncernových motorů TDI pod typovým označením EA 189. Šéf prodejní organizace Škody Auto v ČR Luboš Vlček dříve uvedl, že mladoboleslavská automobilka v minulosti přebírala motory řady EA 189 od skupiny Volkswagen a ve vozech Škoda byly tyto motory instalovány. Nyní už tomu tak podle něj není a aktuálně vyráběné vozy značky Škoda na území EU jsou vybaveny motory, které splňují zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí.