Motorka Böhmerland se vrací na silnice. Navazuje na prvorepublikovou klasiku | E15.cz

Na silnice míří česká motorka Böhmerland. Vyjde dráž než Škoda Enyaq

Stanislav Švarc - auto.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Česká motorka Böhmerland 21, která navazuje na pozoruhodné prvorepublikové motocykly Čechie–Böhmerland, se dočká nové techniky. Za neobvykle vyhlížejícím strojem stojí konstruktér Peter Knobloch z Turnova, který se už jako kluk zamiloval do motorek značky Čechie–Böhmerland. Ty v letech 1924 až 1939 stavěla firma Albina Huga Liebische.

Společnost své doby vyráběla mimo jiné i nejdelší motocykl světa, měřil 3,2 metru a uvezl tři lidi. Dnes jsou motorky Čechie-Böhmerland vzácné a ceněné, dochovalo se jich totiž málo, snad jen asi 140 kusů. Ani prvorepubliková produkce totiž nebylo zrovna velkosériová. Kolik strojů vzniklo, se už zřejmě nedozvíme, ale některé zdroje hovoří o zhruba 775 exemplářích, jiné o výrobě 1200 až 3000 kusů.

V roce 2013 Peter Knobloch získal ochrannou známku Böhmerland a pustil se do práce na vývoji motocyklu, který by na tradici čechií navázal. O nějakých šest let později představil výsledek: Böhmerland 21. Tedy Böhmerland pro 21. století.

Fotografie motocyklu najdete zde:

Knobloch také naplánoval, že vyrobí maximálně deset mašin. O pohon exkluzivní motorky se stará jednoválcový kapalinou chlazený čtyřtakt s přeplňováním kompresorem o výkonu 35 kW. Z 10kusové produkce je v současnosti sedm strojů zarezervovaných, takže k mání jsou ještě tři. Cena se pohybuje okolo 1,5 milionu korun bez DPH.

Celý článek můžete číst na webu auto.cz

Autor: Stanislav Švarc - auto.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah