Na silnice míří česká motorka Böhmerland. Vyjde dráž než Škoda Enyaq
Česká motorka Böhmerland 21, která navazuje na pozoruhodné prvorepublikové motocykly Čechie–Böhmerland, se dočká nové techniky. Za neobvykle vyhlížejícím strojem stojí konstruktér Peter Knobloch z Turnova, který se už jako kluk zamiloval do motorek značky Čechie–Böhmerland. Ty v letech 1924 až 1939 stavěla firma Albina Huga Liebische.
Společnost své doby vyráběla mimo jiné i nejdelší motocykl světa, měřil 3,2 metru a uvezl tři lidi. Dnes jsou motorky Čechie-Böhmerland vzácné a ceněné, dochovalo se jich totiž málo, snad jen asi 140 kusů. Ani prvorepubliková produkce totiž nebylo zrovna velkosériová. Kolik strojů vzniklo, se už zřejmě nedozvíme, ale některé zdroje hovoří o zhruba 775 exemplářích, jiné o výrobě 1200 až 3000 kusů.
V roce 2013 Peter Knobloch získal ochrannou známku Böhmerland a pustil se do práce na vývoji motocyklu, který by na tradici čechií navázal. O nějakých šest let později představil výsledek: Böhmerland 21. Tedy Böhmerland pro 21. století.
Fotografie motocyklu najdete zde:
Knobloch také naplánoval, že vyrobí maximálně deset mašin. O pohon exkluzivní motorky se stará jednoválcový kapalinou chlazený čtyřtakt s přeplňováním kompresorem o výkonu 35 kW. Z 10kusové produkce je v současnosti sedm strojů zarezervovaných, takže k mání jsou ještě tři. Cena se pohybuje okolo 1,5 milionu korun bez DPH.
Celý článek můžete číst na webu auto.cz
