„Na cestě stát se světovou jedničkou si necháváme otevřené všechny možnosti,“ řekl Renschler v dnes zveřejněném rozhovoru. „Chceme být lídry odvětví z hlediska ziskovosti, inovací zaměřených na zákazníka a globální přítomnosti, ne nutně z hlediska objemu prodeje,“ uvedl Renschler, který je bývalým manažerem německé společnosti Daimler.
Volkswagen je největší evropskou automobilkou, zatímco v odvětví výroby nákladních automobilů jsou největšími světovými hráči Daimler a švédské Volvo. Mezi modely nákladních aut existují v jednotlivých oblastech velké rozdíly. Expanze ve Spojených státech by tudíž vyžadovala akvizici. Renschler se ale k plánům podrobněji nevyjádřil.
Volkswagen se již dříve rozhodl převést své značky MAN a Scania do nového holdingu pro nákladní automobily. Zahrnovat by měl i divizi dodávkových aut hlavní značky VW. Časopis Manager Magazin s odvoláním na nejmenované zdroje loni napsal, že automobilka by divizi nákladních vozů mohla restrukturalizovat, aby ji pak mohla oddělit od zbytku skupiny.