Nákladní divize Volkswagenu chce růst. Zvažuje burzu i expanzi do USA

Fúze podle not Volkswagenu. Švédský
výrobce nákladních vozů Scania jedná s německým
rivalem MAN o možném spojení, zatím však nepadlo žádné
rozhodnutí. Uvedly to firmy, ve kterých vlastní velké podíly
německá automobilka Volkswagen.

Fúze podle not Volkswagenu. Švédský výrobce nákladních vozů Scania jedná s německým rivalem MAN o možném spojení, zatím však nepadlo žádné rozhodnutí. Uvedly to firmy, ve kterých vlastní velké podíly německá automobilka Volkswagen. Zdroj: E15 Richard Rames

Divize Volkswagenu pro nákladní automobily zkoumá možnosti růstu, které by mohly zahrnovat akvizice a případně i primární veřejnou nabídku akcií (IPO). V rozhovoru s agenturou Bloomberg to řekl šéf divize Andreas Renschler. Ke klíčovým oblastem, kde by divize mohla expandovat, podle něj patří USA a Čína. Spojené státy jsou jediným velkým trhem, kde tato divize zatím nemá výraznější zastoupení. Samotný Volkswagen se ale ke zprávě zatím nevyjádřil.

„Na cestě stát se světovou jedničkou si necháváme otevřené všechny možnosti,“ řekl Renschler v dnes zveřejněném rozhovoru. „Chceme být lídry odvětví z hlediska ziskovosti, inovací zaměřených na zákazníka a globální přítomnosti, ne nutně z hlediska objemu prodeje,“ uvedl Renschler, který je bývalým manažerem německé společnosti Daimler.

Volkswagen je největší evropskou automobilkou, zatímco v odvětví výroby nákladních automobilů jsou největšími světovými hráči Daimler a švédské Volvo. Mezi modely nákladních aut existují v jednotlivých oblastech velké rozdíly. Expanze ve Spojených státech by tudíž vyžadovala akvizici. Renschler se ale k plánům podrobněji nevyjádřil.

Volkswagen se již dříve rozhodl převést své značky MAN a Scania do nového holdingu pro nákladní automobily. Zahrnovat by měl i divizi dodávkových aut hlavní značky VW. Časopis Manager Magazin s odvoláním na nejmenované zdroje loni napsal, že automobilka by divizi nákladních vozů mohla restrukturalizovat, aby ji pak mohla oddělit od zbytku skupiny.