Nejcennější značky v Německu mají automobilky a operátor

Daimler, Mercedes-Benz

Daimler, Mercedes-Benz Zdroj: ctk

Podle studie konzultační společnosti Interbrand mají na hodnotě 50 nejcennějších značek Německa podíl až 45 procent značky držené tamními automobilkami. V čele žebříčku hodnot německých značek pak skončila značka luxusních aut Mercedes-Benz s hodnotou 25,4 miliardy eur, která tak těsně předstihla svého konkurenta BMW.

Třetí příčka patří bývalému telekomunikačnímu monopolu Deutsche Telekom s hodnotou 12,9 miliardy eur. Těsně za ním skončila softwarová firma SAP. Nejvyšší nárůst hodnoty z automobilových značek zaznamenala Audi, a to o 17 procent na zhruba 7,3 miliardy eur, hlavně díky svému úspěchu v Číně. Na celkovém seznamu skončila značka Audi šestá, za Volkswagenem. Do první desítky se ještě dostaly značky BASF, Siemens, Bayer a Allianz.

Automobilový průmysl tvoří podle šéfky německé pobočky Interbrandu Niny Oswaldové silný základ německého hospodářství. Hodnota automobilových značek za rok stoupla o 5,4 procenta, napsala agentura DPA. Společnost Interbrand sestavuje také vysoce znávaný globální žebříček značek, který zveřejňuje na počátku října. Globálnímu žebříčku vévodí technologické značky. V čele posledního žebříčku skončil Apple, za ním Google a Coca-Cola.

Celková hodnota 50 nejcennějších značek v německém žebříčku činí 117,977 miliardy eur. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala cestovní kanceláře TUI, a to o 43 procent. Celkově jí patří 24. příčka. Nejvýše postaveným nováčkem v žebříčku je značka Jägermeister na 40. místě s hodnotou 420 milionů eur. Dalšími nováčky jsou Sixt a Dekra. Naopak z žebříčku vypadly značky Tchibo, Saturn a Kabel Deutschland.