Každá z dvacítky lokomotiv má podle dohody projít takzvanou vyvazovací opravou, kterou jsou stroje povinné podstoupit po ujetí 600 tisíc kilometrů a rovněž hlavní opravou, která je povinná po ujetí milionu kilometrů, řekl mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský. V současnosti České dráhy tyto lokomotivy využívají na mezistátních tratích z Prahy do Budapešti, z Bohumína do Vídně a na trase Z Prahy do Žiliny. Denně na nich najezdí v průměru tisíc kilometrů.
Lokomotivy nakoupily České dráhy od tuzemského výrobce Škoda Transportation za 2,5 miliardy korun. Třísystémové lokomotivy schopné jezdit na různých napájecích soustavách nacházejících se ve střední Evropě ale mají dlouhodobé problémy se získáním povolení provozu v zahraničí. Zatím s nimi může dopravce jezdit na Slovensko, do Polska, Maďarska a Rakouska. Po získání povolení do Německa plánuje jejich nasazení i na linkách do Berlína a Hamburku.