Německého výrobce luxusních televizorů Loewe ničí krize. Míří do konkurzu

Produkty společnosti Loewe

Produkty společnosti Loewe Zdroj: loewe.cz

Letošní jarní prodeje tradičního německého výrobce se podle serveru Spiegel.de propadly o více než třetinu a firmě se nedostává hotovost.

Ceny některých televizorů Loewe se pohybují v řádech statisíců korun - současná krize a pokles kupní síly v řadě zemí se tak stala pro luxusní firmu osudnou.

Generální ředitel Loewe Harsch pro rozhlasovou stanici Bayerischer Rundfunk uvedl, že v průběhu konkurzního řízení, které na sebe firma sama navrhla, předloží věřitelům plán reorganizace. Šanci na záchranu firmy ředitel vidí nadějně. „Máme šest nabídek od investorů, které budeme v příštích čtyřech týdnech vyhodnocovat,“ řekl šéf Loewe s tím, že je velmi pravděpodobná dohoda s některým z investorů do konce října.

V loňském roce se spekulovalo, že do firmy Loewe vstoupí americký Apple. Loewe totiž mimo televiorů vyrábí také reproduktory a jeho aplikace Loewe Televizor umožňuje ovládat televizory přes iPad. Budoucí propojení nakonec obě firmy popřely.

Jednání Loewe s investory mají být podle Bayerischer Rundfunk velmi obtížná, protože ve firmě mají silnou pozici odbory a jsou nastavené velmi přísné podmínky, které brání propouštění zaměstnanců.
Německá společnost zaznamenala částečný úspěch v létě, když oznámila strategické partnerství a spolupráci ve výrobě, vývoji a prodeji s čínskou elektronickou skupinou Hisense International.

Výrobce televizorů Loewe i Apple popírají nabídku na koupi