Nový trolejbus pro bulharské město Pleven již testují v provozu

V rámci zakázky, kterou zastřešuje přístavní město Burgas, vyrobí Škoda Electric vozidla typu Škoda 26 Tr. Pro Pleven je určeno 40 kusů, pro Burgas 22 kusů, pro Varnu 30 kusů a 8 kusů zamíří do Stare Zagory. Trolejbusy jsou vybaveny pomocným diesel-agregátem určeným pro jízdu i mimo trakční vedení.
„Největší výzvou je, že tyto velké zakázky jsou vyráběny v souběhu s jinými,“ říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric, a dodává: „Byli jsme postaveni před úkol vyrábět po dobu několika měsíců 1,5 trolejbusu denně, přičemž trolejbus pro každou zakázku se liší nejen v barevném provedení, ale i v technických specifikacích podle individuálních požadavků zákazníka.“
Šetrná vozidla spolufinancuje Evropská unie
Projekt je realizován s finanční podporou operačního programu Životní prostředí 2007 – 2013, který je spolufinancován Evropskou unií. „Škodovky jsou ekologicky šetrná vozidla, která jsou energeticky efektivnější a zároveň vykazují nízké provozní náklady,“ říká k projektu Josef Bernard, generální ředitel Škody Transportation.
Vozidla budou do Bulharska postupně dodána v průběhu druhého a třetího čtvrtletí letošního roku. „V současné době probíhá finalizace detailů předávání vozů zákazníkům, přičemž naším cílem je dodat vozy s určitým předstihem proti smluvním termínům,“ upřesňuje Pavel Vrba, projektový manažer společnosti Škoda Electric.
Plzeňská společnost letos plánuje vyrobit celkem více než 300 trolejbusů, které kromě Bulharska zamíří do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy, maďarského Szegedu a také do několika českých měst.
Škoda Electric |
---|
Škoda Electric, dceřiná společnost Škoda Transportation, je tradičním výrobcem elektrických pohonů a trakčních motorů pro lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, tramvaje, důlní vozidla apod. |
Firma navazuje na dlouholetou tradici elektrotechnické výroby Škodových závodů v Plzni, která byla zahájena v roce 1901 v Elektrotechnickém závodě. |