Pět tisíc eur na nákup elektromobilu prý prosazuje už i Schäuble

Argumentoval, že jde o privilegování jednoho odvětví. Nyní ale jeho úřad podle zdrojů agentury Reuters přišel s konkrétnějším plánem přidělování těchto dotací.
Jejich výše podle něj zpočátku dosáhne zamýšlených pěti, respektive tří tisíc eur, v červnu roku 2018 se však tato podpora sníží na tři tisíce v případě elektromobilů a na dva tisíce eur (54 tisíc korun) u hybridních pohonů. Dotace by se však nevztahovaly na auta s pořizovací cenou nad 60 tisíc eur (1,6 milionu korun).
Celkové náklady na program dosáhnou 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun) a mají je sdílet rovným dílem jak vláda, tak automobilový průmysl. Jeho trvání není časově omezeno. Běžel by do doby, než se prostředky vyčerpají.
Součást vládní strategie
Ministerstvo financí má své návrhy prezentovat na jednání s kancléřkou Angelou Merkelovou a šéfy německého automobilového průmyslu.
Jde o součást německé strategie na zvýšení podílu elektromobilů na tamních silnicích. Německo na nich chce mít do roku 2020 milion vozů s tímto druhem pohonu.
Berlín však zatím neučinil mnoho, aby výměnu za často levnější naftové a benzinové modely podpořil, napsala v únoru agentura Reuters. Auta na elektrický pohon vyrábějí německé automobilky BMW, Mercedes ze skupiny Daimler či Volkswagen.