Za celý srpen prodej aut v Evropě klesl o 4,9 procenta. Další pokles zaznamenali prodejci na velkých evropských automobilových trzích ve Francii, Itálii a v Německu. Výrazný růst o deset procent naopak zaznamenala Velká Británie. „Na významných trzích přetrvával pokles,“ uvedla asociace v prohlášení.
Pokud jde o jednotlivé automobilky, největší propad zaznamenal Peugeot. Za prvních osm měsíců roku počet registrací nových aut tohoto výrobce klesl o 18 procent. Podíl automobilky na trhu tak v meziročním srovnání klesl o skoro jeden procentní bod na 11 procent. Alfa Romeo hlasí propad dokonce o 25 procent. Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, vykázala propad o 11 procent. Automobilka řeší propad především vlastních modelů VW. Na druhou stranu některé automobilky vykázaly růst: Jaguar rostl o 63 procent, Mazda o 32 procent a Chevrolet o 18 procent.
Škoda Auto v desítce nejlepších automobilových značek
V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto mají důvod ke spokojenosti. Během srpna bylo v srpnu v EU registrováno celkem 28 519 škodovek. Je to sice o čtyři procenta méně než loni, ale stále víc, než kolik se za minulý měsíc registrovalo značek Fiat, Toyota nebo Citroen. Škoda Auto se tak v EU dostala mezi deset nejúspěšnějších značek. Patří jí desáté místo.
Šéfové automobilek: některé továrny se zřejmě zavřou
Šéfové automobilek očekávají v Evropě další zavírání továren. Shodli se na tom na nedávném autosalonu ve Frankfurtu. Oživení slabého evropského automobilového trhu je pomalé. Podle Martina Winterkorna, šéfa největšího evropského výrobce koncertu Volkswagen, by se v Evropě mohlo zavřít až deset továren.
Šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn | Martin Winterkorn (Volkswagen): „Slabý trh zavře v Evropě až deset továren.“
Evropský automobilový trh údajně dosáhl svého dna
Automobilový trh v Evropě se dostal pod silný tlak kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli stoupající nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Poradenská společnost PricewaterhouseCoopers nicméně minulý měsíc uvedla, že evropský automobilový trh již dosáhl svého dna a v příštích letech bude pomalu oživovat.
„Nejhorší je za námi,“ prohlásil šéf PSA Peugeot Citroën Philipp Varin. „Evropský trh se během příštích tří až pěti let zotaví,“ dodal. Podle Winterkorna je nicméně na evropský trh zapotřebí i nadále pohlížet skepticky. Podobný postoj vyjádřil rovněž šéf německé automobilky BMW Norbert Reithofer
„Evropa je nyní problémovým dítětem. V letošním roce ještě nevidíme světlo na konci tunelu,“ řekl Reithofer.