Prodej aut v Česku dál klesá, v pololetí o 14 procent

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Richard Rames, E15

Poptávka po osobních vozech je v České republice stále v útlumu. Prodej aut se podle aktuálních čísel Svazu dovozců automobilů v prvním pololetí propadl meziročně o 14 procent na 80 818 vozů. Červnové registrace klesly dokonce o pětinu. Většinu vozů, celkem 62 procent, nakoupily firmy.

Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda Auto. Její odbyt ale poklesl kvůli náběhu výroby nových modelů o 18 procent na 23 826 vozů a tržní podíl se snížil pod 30 procent na 29,5 procenta. Následuje Hyundai s poklesem o pět procent na 8067 aut a třetí skončil Volkswagen, kterému se snížil odbyt o dvě procenta na 7670 vozů.

Nejvíce zákazníci kupovali malé a mini vozy, které měly téměř čtvrtinový podíl. Následuje nižší střední třída s 23 procenty. Celkem 27 procent vozů bylo v provedení kombi a 19 procent hatchback nebo liftback.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 8210 vozy, druhá skončila Fabia s 5430 prodanými vozidly a na třetí místo se dostala letošní novinka Škoda Rapid s 3417 auty. Následuje Hyundai i30 a VW Golf.

Situace na českém trhu kopíruje vývoj v celé Evropě, kde například v květnu klesly prodeje automobilů o šest procent na 1,043 milionu vozů, což je v tomto měsíci nejměně za posledních 20 let.

Vývoj výroby osobních aut v ČRVývoj výroby osobních aut v ČR | AutoSAPVýroba osobních vozů v ČR v letech 1995 až 2012. Zdroj: AutoSAP