Prodej aut v Česku dál klesá, v pololetí o 14 procent
Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda Auto. Její odbyt ale poklesl kvůli náběhu výroby nových modelů o 18 procent na 23 826 vozů a tržní podíl se snížil pod 30 procent na 29,5 procenta. Následuje Hyundai s poklesem o pět procent na 8067 aut a třetí skončil Volkswagen, kterému se snížil odbyt o dvě procenta na 7670 vozů.
Nejvíce zákazníci kupovali malé a mini vozy, které měly téměř čtvrtinový podíl. Následuje nižší střední třída s 23 procenty. Celkem 27 procent vozů bylo v provedení kombi a 19 procent hatchback nebo liftback.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 8210 vozy, druhá skončila Fabia s 5430 prodanými vozidly a na třetí místo se dostala letošní novinka Škoda Rapid s 3417 auty. Následuje Hyundai i30 a VW Golf.
Situace na českém trhu kopíruje vývoj v celé Evropě, kde například v květnu klesly prodeje automobilů o šest procent na 1,043 milionu vozů, což je v tomto měsíci nejměně za posledních 20 let.
Vývoj výroby osobních aut v ČR | Výroba osobních vozů v ČR v letech 1995 až 2012. Zdroj: AutoSAP