Prodej aut v západní Evropě v lednu vzrostl o téměř 14 procent

Showroom BMW

Showroom BMW Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Yannick Soler via Flickr

Prodej nových osobních automobilů v západní Evropě v únoru meziročně stoupl o téměř 14 procent na více než milion vozů. Tempo jeho růstu tak výrazně zrychlilo z necelých šesti procent v předchozím měsíci. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila výzkumná společnost LMC Automotive.

„Hlavním motorem růstu byla Itálie,“ uvedl analytik LMC Emiliano Lewis. Předpověděl, že západoevropský automobilový trh vykáže solidní růst i v tomto roce. Upozornil nicméně, že poptávku by mohly podkopat obavy ohledně čínské ekonomiky a hrozba odchodu Británie z Evropské unie.

Německo, které je největším automobilovým trhem v Evropě, již ve středu oznámilo nárůst únorového prodeje o 12 procent na více než čtvrt milionu vozů. Ve Francii se prodej aut zvýšil o 13 procent a v Itálii dokonce o 27 procent. Británie dnes oznámila nárůst prodeje o osm procent.

Zprávu o únorovém prodeji automobilů v celé Evropské unii zveřejní 16. března Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Čtvrteční údaje Svazu dovozců automobilů ukázaly, že prodej nových osobních aut v České republice v lednu a v únoru vzrostl meziročně o 15 procent na 36 799 vozů.