Celkový prodej nových osobních automobilů v EU roste bez přerušení již 32 měsíců. Počet nově registrovaných aut v dubnu stoupl na všech pěti hlavních automobilových trzích, nejvíce ve Španělsku a v Itálii, kde rostl dvoucifernými tempy. V České republice se prodej zvýšil o 12 procent na 23 131 vozů.
Podle výzkumné společnosti IHS Automotive prodeji v západní Evropě pomáhá přiměřeně dobrá nálada spotřebitelů či solidní zájem motoristů měnit ojetiny za nová auta.
Dařilo se Daimleru, BMW a Chrysleru
Z jednotlivých výrobců se dařilo především německým automobilkám Daimler a BMW či automobilové skupině Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Daimler, který vyrábí luxusní auta Mercedes-Benz a miniauta Smart, zvýšil odbyt o více než 21 procent. Skupina FCA zaznamenala nárůst o více než 14 procent, její značce sportovně užitkových aut Jeep vzrostl odbyt v zemích osmadvacítky o více než 25 procent.
Německý automobilový koncern Volkswagen zvýšil v zemích EU prodej meziročně o 5,4 procenta. Jeho podíl na unijním trhu ale klesl na 25,2 procenta z 26,1 procenta před rokem. Hlavní značce Volkswagen stoupl odbyt o 2,7 procenta. Mladoboleslavská Škoda Auto, která je také součástí koncernu, zvýšila prodej o 7,6 procenta na 57 078 vozidel.
Příznivý výhled
Automobilky v Evropě čeká podle ekonoma ČSOB Petra Dufka další velmi solidní rok, protože poptávka po nových autech ještě není na vrcholu. „Jestliže průzkumy zájmu o nová auta vyznívají stále pozitivně, nezbývá než se podívat, jak daleko má trh ke svému historickému maximu dosaženému v roce 2008. K překonání ročního maxima ve výši 14,1 milionu aut mu už aktuálně chybí jen necelých 400 tisíc vozů. A to rozhodně není vůbec vyloučené. Stačí, když se podaří udržet si letos růst prodejů okolo sedmi procent. Vzhledem k poptávce, pozitivní náladě spotřebitelů a levným penězům, a nepochybně i atraktivním cenám aut, to není nedosažitelný výsledek,“ dodal.