Prodej vozů Volkswagen v únoru klesl, nejvíce oslabil v Brazílii a USA

Volkswagen

Volkswagen Zdroj: ctk/AP

Celkový odbyt automobilů z německého koncernu Volkswagen se v únoru meziročně snížil o 1,2 procenta na 693 300 vozů. Firma se potýká s negativními dopady emisního skandálu i se slabou poptávkou na rozvíjejících se trzích. Volkswagenu se tak nepodařilo udržet oživení prodeje z předchozího měsíce, kdy odbyt meziročně vzrostl o téměř čtyři procenta.

V Evropě se prodej v únoru sice zvýšil téměř o šest procent, ve Spojených státech ale o více než sedm procent klesl. V Rusku se odbyt propadl o 17 procent a v Brazílii dokonce o 36 procent. „Situace v některých regionech zůstává napjatá. Obtížné jsou například celkové ekonomické podmínky v Brazílii,“ poznamenal šéf koncernového prodeje Fred Kappler.

Za první dva měsíce letošního roku se nicméně celkový prodej koncernu Volkswagen meziročně zvýšil o 1,4 procenta na 1,541 milionu vozů. „Vstup skupiny Volkswagen a jejích značek do nového roku byl stabilní,“ prohlásil Kappler. Loni zaznamenal koncern první celoroční pokles globálního prodeje za posledních 13 let. Odbyt skupiny, do které patří také česká automobilka Škoda Auto, se z předloňského rekordu 10,14 milionu vozů snížil o dvě procenta na 9,93 milionu aut.

Věrní zákazníci

Prodej osobních vozů hlavní značky Volkswagen se v únoru snížil o 4,7 procenta na 394 tisíc. Důvodem byl pokles poptávky v USA, Jižní Americe, Asii a Tichomoří. Člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann ale vidí letošní rok celkem pozitivně. „Zákazníci nám zůstávají věrni i v tomto období, které je pro nás obtížné, a nadále nám vyjadřují důvěru,“ uvedl Stackmann.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v rámci celé skupiny software instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem.