Prodejcům žvýkaček se loni v Česku příliš nevedlo

Žvýkaček se v Česku prodává méně. Ilustrační foto

Žvýkaček se v Česku prodává méně. Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Ani světoznámé jméno nepomáhá společnosti Wrigley s největším postavením na českém trhu vymanit se ze ztrát. Ty loni dosáhly 125,2 milionu korun, což je o třetinu méně než o rok dříve. Tržby firmy se loni snížily o zhruba pět procent na 1,45 miliardy korun, vyplývá z výroční zprávy firmy.

Loňský rok stejně jako několik předchozích česká pobočka Wrigley charakterizovala jako „období zavádění novinek v oblasti žvýkaček a ostatních cukrovinek a dalšího rozšiřování distribuce čokoládových výrobků společnosti Mars Incorporated“. Ty firma prodává a distribuuje na českém trhu od roku 2011, kdy tuto činnost převzala od tehdejší Mars Czech.

Ani to ale nepomohlo české pobočce Wrigley vymanit se ze ztrát, v nichž se nachází od roku 2009. Wrigley také na českém trhu prodává výrobky značek Orbit nebo Winterfresh. V Česku působí od roku 1991, její síť tehdy budoval nynější prezident tuzemské sítě realitních kanceláří RE/MAX David Krajný. V Česku firma disponuje továrnou na výrobu cukrovinek v Poříčí nad Sázavou. Loni celkem firma zaměstnávala v Česku 140 lidí, o tři méně než v předloňském roce.
„Bohužel momentálně nemůžeme výsledky společnosti ani další záměry více komentovat,“ uvedla mediální zástupkyně firmy Anna Balíčková k dotazům k výsledkům.

Krize dolehla i na lízátka

Co se týče zisku, nevedlo se ani společnosti Perfetti Van Melle CR, která dováží a distribuuje v Česku i v balkánských zemích žvýkací bonbóny Mentos, lízátka a žvýkačky Chupa Chups a další. Tržby firmě sice stouply o 12 procent na 315,4 milionu korun, propadla se ale do ztráty 18,7 milionu korun oproti zisku 4,3 milionu v roce předcházejícím. „V uplynulém období byla společnost nucena z důvodu trvání hospodářské krize provést restrukturalizaci svých aktivit a zavést organizační a personální změny,“ uvedl k výsledkům jednatel firmy Cornelis de Waard. Průměrný počet zaměstnanců tak loni klesl o osm procent na 40.