Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů. Škoda zvýšila prodej o čtvrtinu na 12 809 aut, druhý Volkswagen zaznamenal naopak pokles o 12 procent na 3495 vozů a třetí Hyundai si pohoršila o osm procent, když prodala 2666 aut.
Podle šéfa české prodejní organizace Škody Auto Luboše Vlčka stojí za růstem značky vedle nových modelů i kompletně modernizovaná česká prodejní a servisní síť. „Tento nový způsob distribuce našich automobilů směrem k zákazníkům stojí za růstovým trendem nově příchozích objednávek a vytváří stabilní odrazový můstek pro následující měsíce,“ dodal.
Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia se 4591 prodanými vozy, následuje další model Škody Fabia (3380). Třetí skončila Škoda Superb, čtvrtý Rapid a následuje Ford Fiesta.
Kategorie motocyklů zaznamenala letos celkově nárůst o desetinu
Téměř 53 procent prodaných aut mělo benzinový motor. Celkem 78 procent vozů si pořídily firmy. Počet dovezených ojetých osobních aut vzrostl o 11,3 procenta, přičemž podíl vozidel starších než deset let tvoří již 50 procent.
Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly proti loňskému roku o sedm procent na 2577 vozů. Nejvíce prodal Fiat, následuje Ford a Volkswagen. Registrace nákladních vozidel vzrostly o 26 procent na 1805 aut. Nejprodávanější byl Mercedes před Volvem a Scania. Prodej autobusů klesl o pětinu na 95 vozidel.
Kategorie motocyklů zaznamenala letos celkově nárůst o desetinu na 1222 prodaných strojů. První je Honda před CF Moto a značkou Maxon.