Prodeje hybridů a elektromobilů rostou

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai Kona Hybrid Zdroj: auto.cz/Vít Hlaváček

Ford Kuga Hybrid
Ford Kuga Hybrid
Ford Mondeo Hybrid
Ford Mondeo Hybrid
Hyundai Kona Hybrid
25 Fotogalerie

Prodej nových hybridů se na českém trhu za letošních 11 měsíců meziročně zvýšil o 72 procent na 7533 vozů. Elektromobilů se ve stejném období prodalo 590, což je o 11 procent více než ve stejném období loni. Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou hybridních vozů je Toyota, která dodala na trh 3860 vozidel. Následuje Audi s prodejem 997 aut a Mercedes s 577 vozy. Nejvíce elektromobilů prodal Nissan s odbytem 137 aut.

Pro řidiče, kteří se pro hybrid, nebo elektromobil  rozhodují, hrají významnou roli nízké náklady na provoz po městě. Vozy na hybridní pohon totiž dokáží po městě jezdit až ze dvou třetin zcela bez emisí, čistě na elektrický pohon.

Aktuálně to potvrdil 24hodinový test vozů Toyota na hybridní pohon pod názvem Toyota Eco Race 2019. Nejlepší posádka dosáhla na téměř 40 kilometrů dlouhé trase s vozem Toyota Corolla spotřeby 3,3 litru benzínu na 100 km a 73 procent jízdy absolvovala na baterie, čistě v elektrickém režimu.

 „Testování našich plně hybridních vozů v reálném městském provozu opět prokázalo úspornost a ekologičnost tohoto druhu pohonu. Ukázalo se, že plně hybridní vůz je schopen až dvě třetiny času fungovat jako elektromobil. Hybridy navíc nejsou závislé na dobíjecí infrastruktuře a jejich dojezd odpovídá standardním konvenčním vozům," říká ředitel Toyota Central Europe-Czech Martin Peleška.

 Úspornost svých elektrických a hybridních modelů letos v tuzemsku opakovaně testovala i značka Hyundai. Na začátku roku dosáhla s vozem IONIQ Hybrid spotřeby 3,77 litru na 100 kilometrů, když ujel na jednu nádrž 1030 kilometrů. Minulý měsíc pak značka s elektromobilem IONIQ Electric vykázala náklady 44 haléřů na kilometr na okruhu kolem Prostějova.