Provozní zisk Škody se prudce zvýšil, daří se i Volkswagenu

Škoda ukázala sílu ve všech regionech, ve kterých působí. „Během prvních šesti měsíců se podařilo růstovou strategii, která měla svůj počátek v loňském roce, působivě zahájit a dodat výsledky. Rosteme vysokým tempem a vytvořili jsme vynikající základnu pro další přírůstky. V nadcházejících letech značka uvede na trh řadu nových modelů a výrazně rozšíří modelovou paletu,“ hodnotil v polovině července výsledky české automobilky člen představenstva pro prodej a marketing Jürgen Stackmann.
Dvouciferný procentní růst prodejů zaznamenal téměř ve všech regionech také Volkswagen. Příjmy a provozní zisk by podle automobilky měly výrazně stoupnout i za celý letošní rok.
Příjmy z prodeje německé automobilky vzrostly o 25,8 procenta na 77,8 miliardy eur. Dodávky automobilů zákazníkům se zvýšily o 14,3 procenta na 4,1 milionu vozů a podíl automobilky na trhu na 12,4 procenta z 11,7 procenta.
Prodej hlavní značky Volkswagen se zvýšil o 13,7 procenta na 2,2 milionu vozů a provozní zisk na 2,1 miliardy eur z jedné miliardy eur.
Volkswagen je největším výrobcem aut v Evropě, do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.
Španělskému Seatu stoupl prodej o procento a divize snížila provozní ztrátu na 48 milionů eur. Dařilo se i luxusním značkám. Prodej Audi se zvýšil o 15,3 procenta a provozní zisk se více než zdvojnásobil. Prodej značky Bentley stoupl o 42,2 procenta a provozní ztráta prudce klesla na 17 milionů eur. V divizi komerčních vozů byl prodej vyšší o 36,9 procenta a zisk se téměř zdvojnásobil na 235 milionů eur.