Průlom: čínská auta míří do Evropy, budou se zde i vyrábět

Společnost Great Wall se v příštím roce stane prvním čínským výrobcem automobilů, který otevře vlastní továrnu v Evropské unii. Uvedl to na svých internetových stránkách německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Auta bude vyrábět v Bulharsku.

Společnost Great Wall se v příštím roce stane prvním čínským výrobcem automobilů, který otevře vlastní továrnu v Evropské unii. Uvedl to na svých internetových stránkách německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Auta bude vyrábět v Bulharsku. Zdroj: great wall

Společnost Great Wall se v příštím roce stane prvním čínským výrobcem automobilů, který otevře vlastní továrnu v Evropské unii. Uvedl to na svých internetových stránkách německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Auta bude vyrábět v Bulharsku. "Továrna je prakticky hotová," řekl listu marketingový ředitel čínské automobilky Wang Š'-chuej. Číňané postupně zlepšují kvalitu svých vozů a začínají evropským firmám, podobně jako Japonci či Korejci, zdatně konkurovat.

Firma Great Wall předpokládá, že během prvního roku provozu prodá osm tisíc vozů vyrobených v tomto závodě. Automobily by se měly prodávat v Bulharsku a vyvážet do některých dalších zemí, například do Rumunska a Turecka. Ceny vozů společnosti Great Wall by měly v Evropě začínat od osmi tisíc eur (zhruba 200 tisíc korun), píše Frankfurter Allgemeine Zeitung.

V roce 2015 chce Great Wall vstoupit na trhy ve Švédsku a Norsku, poté hodlá zamířit také do Británie. Německo bude kvůli ostré konkurenci a vysokým nárokům až posledním evropským trhem, na který se Great Wall zaměří. „Nicméně tam chceme, čím dříve, tím lépe,“ řekl Wang.

Po Japoncích a Korejcích přichází z Asie další tvrdá konkurence

Německý list Welt am Sonntag o víkendu informoval, že šéfové evropských automobilek se připravují na příchod konkurence z Číny. „Stejně jako Japonci a Korejci začnou být také Číňané konkurenceschopní po celém světě,“ uvedl generální ředitel německého automobilového koncernu Daimler Dieter Zetsche.

Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem. Generální ředitel francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën Jean-Marc Gales nicméně varuje, že čínské podniky nelze podceňovat. „Některé čínské firmy vyrábí již dnes proklatě dobrá auta,“ řekl.

Němci sázejí na vyšší třídu, Číňané spíš na masy

Agentura DPA upozornila, že německé automobilky, které jsou silné zejména v oblasti luxusních vozů, se zatím čínské konkurence příliš neobávají. „Vycházím z toho, že čínští výrobci budou zpočátku klást důraz na masový trh,“ uvedl šéf německé automobilky BMW Norbert Reithofer. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v období od ledna do října meziročně stoupl o 30 procent na 322 tisíc vozů.