Nové představenstvo VW také oznámilo, že automobilka rovněž provede změny v modelové strategii. Více se chce zaměřit na elektrické a hybridní vozy. Do naftových aut chce umísťovat jen nejnovější a nejlepší technologie ochrany životního prostředí.
„Značka Volkswagen mění strategii pro budoucnost,“ uvedl v prohlášení generální ředitel VW Herbert Diess.
Automobilka v Evropě a v Severní Americe upraví svou strategii týkající se naftových motorů. Používat v nich prý bude pouze systémy využívající směs močoviny a vody, aby tak snížila emise výfukových plynů. Ke změně prý přikročí „co nejdříve“.
Změna strategie
Automobilka v Evropě a v Severní Americe upraví svou strategii týkající se naftových motorů. Používat v nich prý bude pouze systémy využívající směs močoviny a vody, aby tak snížila emise výfukových plynů. Ke změně prý přikročí „co nejdříve“.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu jeho výkonného šéfa a vedl k vyšetřování po celém světě.
Nový šéf koncernu Matthias Müller tento měsíc upozornil, že finanční následky skandálu zatím nejsou zřejmé a firma přezkoumá všechny plánované investice.
FT: Skandál VW vzbuzuje v Evropě obavy o pracovní místa |
---|
Pokud by se prohloubila krize ve Volkswagenu, jednom z největších evropských výrobců aut, ocitly by se miliony lidí, které ve střední a východní Evropě automobilový průmysl zaměstnává, v pomyslné palebné linii, píše list Financial Times (FT). Koncern vyrábějící 12 značek od Bentley po Škodu je totiž v regionu klíčovým průmyslovým hráčem. V České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku tvoří Volkswagen (VW) třetinu produkce automobilů; v České republice, na Slovensku a v Maďarsku zaměstnává více lidí než v Německu. |
Cezary Pyszkowski, výkonný ředitel skupiny Boryszew Group, největšího polského výrobce součástek do aut, očekává na základě prvních analýz u VW lehký útlum prodeje. Koncern přitom jeho společnosti poskytuje „významnou část příjmů“. „To si samozřejmě může vyžádat další kroky v podobě větší diverzifikace, ale půjde to zvládnout,“ soudí Pyszkowski. |
Průmysloví analytici varují, že zatím není možné odhadnout dopad skandálu VW kolem falšování emisí na prodej a zaměstnanost. Případný delší pokles by se ale odrazil na vzájemně propojené síti evropských výrobců autodílů, poškodil by ekonomiky, vývoz a výrobu napříč Evropskou unií. |