„V nejbližších dnech podepíšeme smlouvu. Tímto kontraktem se nám podařilo navázat na naši předešlou dodávku devíti šestivozových vlaků NěVa, které už jsou úspěšně v provozu,“ upřesnil šéf představenstva Škody Tomáš Krsek.
První vlak z nového kontraktu má být podle smlouvy předán letos, dva vlaky příští rok a zbylých pět pak v roce 2017. Soupravy Vagonmaš vyrobí přímo v Petrohradu.
Podle Krska je jednou z hlavních výhod nových vozů podstatně nižší hmotnost oproti nynějším soupravám ruské koncepce. „Oplechování skříně je totiž tvořeno z lehkých hliníkových sendvičových panelů. Vozy mohou navíc využít rekuperaci energie při brzdění, takže oproti současnému metru ušetří až třicet procent elektrické energie,“ dodal Krsek.
Petrohradské metro | Petrohradské metro (foto: Škoda Transportation)
Pasažérům pomůže i přehledný audiovizuální informační systém, který doplňují reproduktory vlakového rozhlasu. Bezpečnost cestujících i řidiče zajišťuje kamerový systém se záznamem dat.
Historie projektu stavby nového metra sahá až do roku 2007, kdy byl vyvinut prototyp vozu. První vagon moderní soupravy byl představen už v červenci 2009 v Petrohradu a získal prestižní ocenění v kategorii nejlepší inovační projekt Sankt Petěrburg pro potřeby města.