Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Skleněná továrna v Drážďanech

Skleněná továrna v Drážďanech Zdroj: Kolossos via Wikimedia Commons (CC BY SA 3.0)

Volkswagen potřebuje šetřit, kde se dá. Automobilka s novým vedením nastoupila cestu zásadní restrukturalizace a především úspor. Řešení aféry Dieselgate totiž bude velmi nákladné a půjde do miliard eur. Nikdo ještě nedokáže přesně spočítat, kolik to vlastně bude stát.

Koncern VW se ale připravuje na nejhorší scénáře, takže omezuje zbytečné projekty a šetří. Jedním z dotčených projektů je výroba luxusní limuzíny Volkswagen Phaeton, která probíhá ve „skleněné“ továrně v Drážďanech tempem osm vozů denně.

Výroba Phaetonu bude v březnu 2016 ukončena a nástupce nedorazí dříve než v roce 2018, spíše ale mnohem později a aktuálně to vypadá až na rok 2020. Navíc by se měl Phaeton vyrábět na stejné lince jako Audi A8. A co s prosklenou továrnou? Volkswagen ji zavře.

Továrna jako koncertní síň

Vyjednávání s odbory trvalo docela dlouho, ale nakonec zhruba třem stovkám lidí podílejících se na výrobě Phaetonu nezbude nic jiného než dojíždět do 120 km vzdáleného Cvikova do jiné továrny VW, kde se montuje hatchback Golf a sedan Passat, píší Automotive News.

VolkswagenVolkswagen|Profimedia.cz

Volkswagen si ale továrnu ponechá. Ona totiž funguje také jako konferenční sál nebo koncertní síň či galerie a akce jsou tu naplánovány daleko dopředu.

Pokud jde o výrobu, ta by se měla do Drážďan vrátit, až se bouře uklidní. Půjde ale o nový projekt a buď to bude plně elektrický Phaeton nebo něco úplně nového. Rozhodně to ale bude elektromobil.