Škoda Auto oživila Favorit. Takto by vypadala legenda v 21. století
Škoda Auto se znovu vrací ke svým ikonickým modelům a představuje designovou studii, která oživuje jeden z nejzásadnějších vozů své historie – Škodu Favorit. Vizuální poctu automobilce připravil designér Ljudmil Slavov, který model přetvořil v duchu současného designového jazyka Modern Solid.
Novodobý Favorit spojuje minimalistické linie, robustní tvary a technicistní detaily typické pro nový směr značky Škoda. Studie navazuje na rostoucí zájem automobilky o reinterpretace klíčových modelů své historie a zároveň ukazuje, jak by mohl vypadat vůz pro zákazníky hledající dostupnou, ale stylovou mobilitu.
„Favorit je pro Škodovku přelomový. Jeho vývoj za železnou oponou byl náročný, ale konstruktéři v čele s panem Hrdličkou ho zvládli na výbornou. Vznikl moderní vůz, který zaujal i Volkswagen – a tím se začala psát nová kapitola značky,“ říká Ljudmil Slavov.
Favorit, který se vyráběl od konce 80. let, znamenal zásadní krok směrem k moderní konstrukci i designu. Stal se zároveň prvním modelem Škody s předním pohonem a pomohl značce etablovat se jako konkurenceschopný výrobce i na západních trzích.
Reinterpretace ikonických vozů patří v posledních letech mezi oblíbené strategie automobilových značek. Škoda Auto tak touto studií nejen vzdává hold vlastní minulosti, ale naznačuje, že i v době elektrifikace a digitální mobility má design stále silnou emocionální rovinu.
Škoda Favorit: hatchback, který předběhl dobu
Když mladoboleslavská Škoda v roce 1987 představila hatchback Favorit, šlo o výrazný technologický i designový posun, který předznamenal nástup moderní éry české automobilky. Vůz navržený ještě v podmínkách východního bloku se svou koncepcí i jízdními vlastnostmi přiblížil tehdejším západním konkurentům – a v mnohém je dokázal i překonat.
Favorit byl prvním modelem značky s motorem vpředu a pohonem předních kol. Pod kapotou se objevil čtyřválcový motor o objemu 1,3 litru, který se nabízel v různých výkonnostních variantách od 40 do 50 kW. Vůz vynikal jednoduchou konstrukcí, vysokou praktičností a překvapivě dobrým jízdním komfortem.