Škoda do listopadu prodala více aut, než za celý loňský rok

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Skoda Auto

Škoda Auto prodala od ledna do listopadu 816 tisíc, což je více než za celý loňský rok. Meziročně prodej škodovek vzrostl o 16 procent. Zhoršila se však situace v západní Evropě. Přesto tu Škoda Auto zaznamenala nižší pokles, než byl propad trhu.

„V prvním úplném roce naší růstové strategie jsme rostli téměř ve všech regionech a posílili svou pozici na trzích. Také v posledních týdnech roku pojedeme na plný plyn. Škoda je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2018 prodeje zvýšila na nejméně 1,5 milionu vozů ročně,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.

V samotném listopadu zvýšila Škoda dodávky o 16,8 procenta na 75 tisíc vozů. V Rusku dosáhla automobilka s růstem o 131,5 procenta na osm tisíc aut nejlepšího měsíčního výsledku v historii, stejně jako v Rakousku a v Austrálii.

Dvojciferným tempem rostla i v Indii a Číně. Na domácím českém trhu rostla Škoda v listopadu o 10,8 procenta, což je více než dvojnásobek hodnoty růstu celého trhu a prodala 5 100 vozů. Prodej v západní Evropě klesl, zatímco ještě v pololetí rostl dvouciferným tempem. Pokles byl však nižší než byl propad trhu.

Škoda Auto chce celosvětové prodeje do roku 2018 zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů. Proto bude vyrábět více modelů aut. „V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců představen jeden nový model značky Škoda,“ řekl na konci října předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

Automobilka zvýšila v listopadu prodej modelu Octavia o pětinu na 32 800 vozů, prodej fabií rostl o osm procent na 21 100 vozů, odbyt Superbu se zvýšil o 15 procent na 9900 aut, Yeti rostl o 44 procent na 6500 prodaných aut a Roomster stagnoval na 2900 vozech. Novou Škodu Rapid si v Indii pořídilo 400 zákazníků a nejmenší Citigo v Česku koupilo 200 klientů. Celkem firma na tento vůz přijala přes tisíc objednávek.

Škoda dnešními čísly potvrdila pozitivní trend v prodeji, který naznačily rekordní výsledky v pololetí. Tehdy se prodej meziročně zvýšil o 20,1 procenta na 454 700 vozů. Zhruba pro čtvrtinu aut Škoda našla odbyt na svém největším trhu v Číně. Na čínském trhu chce česká automobilka vsadit především na nový terénní vůz, který bude větší než současný model Yeti. Jeho vývoj je však teprve na začátku, na trhu by se měl objevit nejdříve za pět let.