Škoda zavede třetí směnu. Začne se vyrábět Rapid Spaceback

Škoda Auto zahájila výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude je od  loˇmskéhoříjna postupně uváděn na evropské trhy. Nyní zahájí sériovou výrobu vozu Rapid Spaceback  (zdroj: ČTK)

Škoda Auto zahájila výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude je od loˇmskéhoříjna postupně uváděn na evropské trhy. Nyní zahájí sériovou výrobu vozu Rapid Spaceback (zdroj: ČTK) Zdroj: CTK

Sériovou výrobu prodloužené verze modelu Rapid s názvem Spaceback rozjede Škoda Auto oficiálně v srpnu. Proto automobilka chystá zavést třetí směnu. Z informací, které firma poslala na úřady kvůli povolení další výstavby, dále vyplývá, že také počítá s dalším rozšířením továrny.

Zkušební výroba Spacebacku už začala, sériově se má začít vyrábět po celozávodní dovolené. Na rozdíl od sedanu Rapid se ale bude vyrábět v Mladé Boleslavi na jiné lince společně s modely Fabie, které se dlouhodobě potýkají s mírně klesající poptávkou.

Škoda Auto díky tomu vrátí na linku fabií třetí směnu. „Původně jsme zvažovali vyrábět Spaceback spolu s rapidem a octavií, ale výroba na fabii nám nabídne větší variabilitu,“ uvedl v týdeníku škodováckých odborářů šéf automobilky Winfried Vahland.

Firma dosud Spaceback oficiálně neukázala, je ale možné ho už spatřit v mírném maskování při testování kolem Mladé Boleslavi. Od sedanu se prý liší hlavně jiným zakončením karoserie a praktičtějším zavazadlovým prostorem.

„Nová karosářská verze modelu Rapid Spaceback bude mít premiéru v září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a prodávat se bude od podzimu na českých a následně na dalších evropských trzích,“ řekl mluvčí Škody Auto Jozef Baláž, podle kterého se už v příštích týdnech objeví první oficiální fotografie vozu.

Cenu odhalí na premiéře

Cena Rapidu Spaceback ještě není stanovena. Škoda ji pravděpodobně zveřejní v září při světové premiéře ve Frankfurtu. Vyrábět se bude ve druhém montážním závodě spolu se Škodou Fabia. „Nepůjde o typickou karosářskou variantu typu kombi, tato verze bude dynamičtější, ale zachová si kvality typu kombi,“ řekl Baláž. Nejlevnější benzinová verze Rapidu se prodává za 289 900 korun.

V prvním mladoboleslavském závodě, kde se vyrábí modely Rapid a Octavia, se v minulých dnech zvýšila denní kapacita z 800 na 1200 vozů. Druhý závod pro modely Fabia a Spaceback zase navrátí na linky třetí směnu. Firma ale počítá zatím pouze se stávajícími zaměstnanci, nové přibírat nehodlá.

Kvůli strategii prodávat do roku 2018 minimálně 1,5 milionu vozů ročně začala automobilka rozšiřovat výrobní prostory. „Rozšíření svařovny v Mladé Boleslavi je plánovanou investicí v rámci posilování domácí výrobní základny v České republice. Kromě navyšování výrobních kapacit se v následujícím období budeme zaměřovat také na další zefektivnění výroby, logistiky a procesů,“ dodal Baláž. Nedávno automobilka potvrdila také vývoj nového SUV.

Škoda plánuje uvádět každých šest měsíců minimálně jeden nový nebo modernizovaný vůz. Loni zvýšila prodej o sedm procent na 939 200 aut. Byl to osmý rekordní prodej v řadě. Celosvětový tržní podíl Škody byl 1,4 procenta.