Škodovka začala obouvat octavie do korejských pneumatik Nexen

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: 7 Mlada Boleslav

Škoda Auto od začátku letošního roku odebírá pro svůj hlavní závod v Mladé Boleslavi pneumatiky od jihokorejské firmy Nexen Tire. Obouvá je na svůj nejprodávanější model Octavia a též na rapidy. Nexen, který zvažuje stavbu továrny v Česku, tak úspěšné proniká na evropský trh. Spolu se Škodou zároveň zahájil zásobování německého Volkwagenu.

Spolupráci s Nexenem serveru E15.cz potvrdil mluvčí Škody Zbyněk Straškraba. Podle něj si automobilka záměrně udržuje široké spektrum dodavatelů, což jí umožňuje lépe vyjednávat o ceně. „Pneumatiky odebíráme zhruba od deseti firem,“ dodal Straškraba.

Počty kusů a finanční objem zakázky odmítl Straškraba komentovat. Nicméně octavia je dlouhodobě nejpopulárnějším modelem Škody, která v Mladé Boleslavi produkuje kolem 650 tisíc aut. Kapacita výrobní linky, na níž vznikají octavie společně s rapidy, přesahuje tisícovku vozů denně.

Jihokorejci slavili úspěch nejen u Škodovky. Od ledna jejich gumy používá i mateřská firma Škody Volkswagen. Ta je obouvá na svůj model VW Polo. Že to Nexen myslí s průnikem do Evropy vážně dokládá i fakt, že nově začal sponzorovat i bundesligový klub VFL Wolfsburg, který patří právě Volkswagenu.

Nexen se chlubí víc než šedesátiletou tradicí
Firma Nexen vznikla v roce 1942. Po značkách Kumbo a Hankook je třetím největším jihokorejským výrobcem pneumatik. V poslední době se intenzivně snaží expandovat a zařadit mezi hlavní světové hráče. Provozuje továrnu v Jižní Koreji a nově také v Číně. Kromě Volkwagenu a Škody nedávno podepsal kontrakty i s japonským Mitsubishi, italským Fiatem či americkým Chryslerem.

Druhá největší tuzemská automobilka, jíž je nošovický Hyundai, nexeny zatím nenakupuje. „Odebíráme značky Hankook, Continental a Michelin,“ vypočítal pro server E15.cz mluvčí severomoravské továrny Petr Vaněk.

Podle Vaňka jihokorejský Hyundai nexeny používá, ale kvůli nákladům na dopravu spíše v zemích, kde se zároveň i vyrábějí. „Především tedy v Koreji a v Číně,“ doplnil mluvčí. Hyundai má po celém světě včetně Nošovic 17 závodů. Pokud by Nexen postavil továrnu v Evropě a podle Vaňka nabídl odpovídající podmínky, nic by prý nebránilo tomu, aby od něj nošovický Hyundai odebíral.

Právě stavbu továrny v Evropě Nexen zvažuje. Spekulovalo se, že by jí mohl vybudovat v Mošnově u Ostravy nebo v průmyslové zóně Triangle u Žatce. Podle listu Dnes je horkým favoritem Žatec. Zástupci Česka prý byli jako jediní z adeptů pozváni na jednání do Koreje. Pokud by si Nexen skutečně vybral Českou republiku, šlo by o jednu z největších zahraničních investic u nás. Výstavba obřího závodu, který by zaměstnal zhruba 2000 lidí, má podle deníku stát asi 20 miliard korun.