Sláva ženevského autosalonu nepatří jen sporťákům, přibyly SUV a crossovery

Škoda Vision S. Tahle designová studie je předobrazem nového velkého SUV, který se začne
sériově vyrábět na konci roku. V Ženevě je vystavena
v hybridní verzi. Pohání ji benzinový čtyř­válec 1,4 TSI, který doplňují dva elektromotory v převodovce
a u zadní nápravy. Elektromotory tak zajišťují pohon 4x4. Cena nového sedmimístného vozu, jehož finální jméno ještě nebylo zmíněno, by se měla rovnat cenám modelu Superb.

Škoda Vision S. Tahle designová studie je předobrazem nového velkého SUV, který se začne sériově vyrábět na konci roku. V Ženevě je vystavena v hybridní verzi. Pohání ji benzinový čtyř­válec 1,4 TSI, který doplňují dva elektromotory v převodovce a u zadní nápravy. Elektromotory tak zajišťují pohon 4x4. Cena nového sedmimístného vozu, jehož finální jméno ještě nebylo zmíněno, by se měla rovnat cenám modelu Superb. Zdroj: CTK

Nákresy SUV Škoda Kodiaq
Zenvo TS1 na autosalonu v Ženevě
Nákresy SUV Škoda Kodiaq
Sbarro Haze na autosalonu v Ženevě
Testování Škody Kodiaq v Praze
30
Fotogalerie
Ženevská motoristická přehlídka se pyšní tím, že právě zde zažívají světové premiéry supersporty a luxusní automobily. Letos k nim na výstavišti Palexpo na dohled od Ženevského jezera přibyly ve značném množství i vozy SUV a crossovery.

Jak přepychové vozy (Maserati Levante) či prémiové (Audi Q2), ale i ty pro masový trh (Seat Ateca) jasně ukázaly posun švýcarského autosalonu. Koncept velkého sedmimístného sportovně užitkového vozu ve světové premiéře představila i Škoda (Vision S). O faceliftech stávajících modelů (například Peugeot 2008 nebo Opel Mokka) ani nemluvě.

Ovšem nebylo divu, že se tyto vozy v Ženevě objevily v takovém množství. V Evropě se podle JATO Dynamics prodeje esúvéček a crossoverů loni zdvihly o 22 procent na 3,05 milionu aut. A zájem stále trvá.

Fotogalerie ze ženevského autosalonu

Automobilky si tak mohou jen mnout ruce. Je to pro ně skvělý byznys. Z každého vozu „na vyšším podvozku“ mají vyšší zisky. Zákazníci jsou ochotni si za ně připlatit – a to i přesto, že nabízejí často méně místa a skoro vždy horší jízdní vlastnosti než třeba „obyčejné“ hatchbacky.

V Ženevě se letos představilo na 120 světových a evropských premiér. Přehlídky se účastní na 200 vystavovatelů a opět se očekává až 700 tisíc návštěvníků. Přijeli i představitelé automobilového byznysu.

Studie Škoda Vision S

Rozruch vzbudilo interview, které zde poskytl BBC generální ředitel koncernu Volkswagen Matthias Müller. Řekl, že 6,7 miliardy eur (181,3 miliardy korun), které dala automobilová skupina ve třetím čtvrtletí stranou na úpravu vozidel vybavených problémovým softwarem, by nemuselo stačit.

To jeho podřízený, nový šéf Škody Auto Bernhard Maier přišel s optimističtějším prohlášením pro fanoušky značky. V Ženevě řekl, že mladoboleslavská automobilka představí svůj první hybridní automobil, bude to Superb současné generace. Bude to plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky. Zdrženlivější však byl ohledně elektromobilů. Vše záleží na bateriích, které by bylo možné použít. „Chceme využít synergií v rámci koncernu,“ řekl.

Autor je spolupracovníkem redakce