Jak přepychové vozy (Maserati Levante) či prémiové (Audi Q2), ale i ty pro masový trh (Seat Ateca) jasně ukázaly posun švýcarského autosalonu. Koncept velkého sedmimístného sportovně užitkového vozu ve světové premiéře představila i Škoda (Vision S). O faceliftech stávajících modelů (například Peugeot 2008 nebo Opel Mokka) ani nemluvě.
Ovšem nebylo divu, že se tyto vozy v Ženevě objevily v takovém množství. V Evropě se podle JATO Dynamics prodeje esúvéček a crossoverů loni zdvihly o 22 procent na 3,05 milionu aut. A zájem stále trvá.
Fotogalerie ze ženevského autosalonu
Automobilky si tak mohou jen mnout ruce. Je to pro ně skvělý byznys. Z každého vozu „na vyšším podvozku“ mají vyšší zisky. Zákazníci jsou ochotni si za ně připlatit – a to i přesto, že nabízejí často méně místa a skoro vždy horší jízdní vlastnosti než třeba „obyčejné“ hatchbacky.
V Ženevě se letos představilo na 120 světových a evropských premiér. Přehlídky se účastní na 200 vystavovatelů a opět se očekává až 700 tisíc návštěvníků. Přijeli i představitelé automobilového byznysu.
Studie Škoda Vision S
Rozruch vzbudilo interview, které zde poskytl BBC generální ředitel koncernu Volkswagen Matthias Müller. Řekl, že 6,7 miliardy eur (181,3 miliardy korun), které dala automobilová skupina ve třetím čtvrtletí stranou na úpravu vozidel vybavených problémovým softwarem, by nemuselo stačit.
To jeho podřízený, nový šéf Škody Auto Bernhard Maier přišel s optimističtějším prohlášením pro fanoušky značky. V Ženevě řekl, že mladoboleslavská automobilka představí svůj první hybridní automobil, bude to Superb současné generace. Bude to plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky. Zdrženlivější však byl ohledně elektromobilů. Vše záleží na bateriích, které by bylo možné použít. „Chceme využít synergií v rámci koncernu,“ řekl.
Autor je spolupracovníkem redakce